منطقه آزاد چابهار از مقاصد مهم گردشگری حلال در شرق کشور است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28527
ساعت 19:23 جمعه 1 فروردين 1393
یکی از گونه های گردشگری که طی سالیان اخیر بسیار مورد استقبال گردشگران به ویژه گردشگران فرهنگی کشورهای اسلامی قرار گرفته، گردشگری حلال است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حامد علی مبارکی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: گردشگری حلال، طیف وسیعی از خدمات گردشگری از غذاهای حلال، برنامه های فرهنگی، بازدید از موزه ها و یادمان ها، بازدید از جاذبه های تاریخی و مواهب طبیعی را در بر می گیرد.
وی افزود: گردشگری حلال از طرف برخی گردشگران مسلمان و به ویژه خانواده هایشان که از سفر به کشورهای اروپایی و بازدید از جاذبه های غیر اخلاقی امتناع می ورزند، مورد توجه قرار گرفته است.
مبارکی ادامه داد: کشور عزیزمان ایران از جمله مقاصد گردشگری حلال با محوریت گردشگری فرهنگی بوده و سالانه تعداد زیادی از گردشگران به شهرهای ایران سفر می کنند و منطقه آزاد چابهار با توجه به قرابت و نزدیکی با کشورهای عربی و کشورهای مسلمان شرق کشور از جمله مقاصد مطرح در این زمینه است. 
مبارکی گفت: از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد چابهار جهت ترویج این امر در سال 1393 آماده سازی و ارائه تسهیلات در اماکن تاریخی این منطقه از جمله قلعه تیس، غارهای سه گانه و سایر بناها و آثار باستانی منطقه است. 
جشنواره های بزرگ هنری ملی و محلی، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، نورافشانی، جشنواره های طبخ غذاهای بومی و دریایی حلال، مجسمه سازی، تئاتر خیابانی، مسابقات ورزشی، نمایش ورزش های روی آب، گشت های تفریحی دریایی  برای خانواده ها، جنگ شادی مسافرین کوچولو، مسابقات خانواده با موضوع های سفرنامه، عکس، داستان نویسی و موسیقی بومی و محلی از برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار در ایام نوروز است.

شناسه خبری: 28527

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو