جزيره هندورابي ؛ آماده استقبال از گردشگران نوروزي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28519
ساعت 19:05 پنج‌شنبه 29 اسفند 1392
با ايجاد زيرساخت هاي اوليه، جزیره هندورابی از چهارم فروردين سال1393به مکانی برای گردشگری خانواده ها تبدیل می شود.

به دنبال الحاق سه جزیره هندورابی، فارور و بنی فارور به منطقه آزاد کیش و به منظور گسترش طرح های توسعه گردشگری در این جزایر، جزیره هندورابی گام های بلندی را برای تبدیل شدن به یکی از جذابیت های گردشگری جزيره کیش بر می دارد.
سازمان منطقه آزاد کیش موفق شده است با جذب سرمايه گذار، نخستين گام را در توسعه جزيره هندورابي كه یکی از جزایر بکر ایرانی و داراي ظرفیت های فراوانی برای توسعه گردشگری است بردارد.
بخش خصوصي از آذرماه سال جاري اقدام به نصب اسكله شناور و ايجاد زير ساخت هاي اوليه در مجموعه گردشگري تعريف شده همچون، آب، برق و فاضلاب كرده است.
جاده دور جزيره (رینگ پیرامونی) به طول 17 كيلومتر و عملیات تکمیلی مربوط به ساختمان مهمانسرای جزیره هندورابی  و 50 كمپ و ويلا در حال اجرا است.
همچنين در مجموعه گردشگري جزيره هندورابي، رستوران، كافي شاپ و پيست پياده روي در حال ساخت است و اين مجموعه از چهارم فروردين سال 1393 روزانه آماده پذيرش 120 گردشگر به مدت 7 ساعت در روز است.
اختصاص خودروهاي شاسي بلند و موتورهاي سه چرخ براي براي گشت در جزيره از برنامه هايي است كه براي گردشگران نوروزي هندورابي تدارك ديده شده است.
از ارديبهشت ماه سال 1393 با بهره برداري از كمپ ها و ويلاها امكان اسكان شبانه روزي 150گردشگر در جزيره هندورابي فراهم مي شود.
بخش خصوصي براي فراهم كردن زمينه لازم براي پذيرش گردشگر، بدون احتساب جاده دور جزيره ، 11 ميليارد تومان سرمايه گذاري كرده است.
جزیره هندورابی با ۲۲٫۸ کیلومتر مربع در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان و در 28 کیلومتری جزيره كيش قرار دارد و سرزمینی هموار و تقریباً بدون عوارض طبیعی است و فعالیت اقتصادی اکثر اهالی آن، صید و غواصی است.
روستای هندورابی با بیش از 80 نفر جمعیت در این منطقه قرار دارد که با توجه به استقبال گردشگران از سواحل زیبا و طبیعت بکر این جزیره؛ پیش بینی می شود در آینده این منطقه با رونق کم نظیری روبرو شود.
‏محیط زیست جزیره به دلیل بسته بودن آن محدود است و موجوداتی از قبیل انواع پرندگان کوچک مهاجری نظیر باز و شاهین و انواع کمی از خزندگان و موش صحرایی در آنجا یافت می شود.
تراکم مرجان ها در سواحل شمالی جزیره هندورابي بیشتر بوده اما سایت های غواصی جنوب این جزیره عمیق تر است. ‏
منطقه مرجانی هندورابی زیستگاه بسیار مهمی در منطقه برای انواع آبزیان به شمار می رود و بازدید از لاک پشت های دریایی که از اواسط اسفند ماه و تا نیمه خرداد جهت تخم گذاری به سواحل جزیره هندورابی می آیند خالی از لطف نیست.
از آبزیان موجود در این ریف می توان به انواع مرجان های مغزی، جراح ماهیان، تن ماهیان دم زرد، یونیک، پیکاسو، ملوان و طوطی ماهیان نام برد .
اين جزيره از نظر سياحت و ايرانگردي از زير مجموعه هاي کيش است که با توجه به امکانات و استعداد طبيعي جزيره از نظر آب، خاک، هوا و شرايط خاص تجاري جزيرۀ کيش و هم‌چنين برخورداري از زيبايي هاي طبيعي، قادر است بخشي از نياز‌هاي سياحتي و گردشگري ايرانگردان را تأمين کند .

شناسه خبری: 28519

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو