توسعه جزاير كشورمان امنيت ملي را به ارمغان مي آورد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28518
ساعت 19:01 پنج‌شنبه 29 اسفند 1392
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: اجراي طرح هاي گردشگري در جزاير كشورمان، امنيت ملي و توسعه كشور را به ارمغان مي آورد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علي اصغر مونسان به همراه برخي از اعضا شوراي تامين كيش و برخي از معاونان اين سازمان، در بازديد از طرح هاي گردشگري جزيره هندورابي گفت: زير ساخت هاي اوليه براي پذيرش گردشگر در جزيره هندورابي ايجاد شده است و اين جزيره  از چهارم فروردين سال 1393 آماده پذيرايي از گردشگران نوروزي به مدت هفت ساعت در روز است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش  با بيان اين كه طرح جامع كيش در حال تهيه و تدوين است افزود: اين سازمان براي توسعه جزيره هندورابي آماده پذيرش سرمايه گذاران داخلي و خارجي است.
وی گفت: هم اینک ساخت 50 اقامتگاه و ویلا در جزیره هندورابی در حال انجام است و در مجموعه گردشگری این جزیره نیز رستوران، کافی شاپ و پیست پیاده روی در حال ساخت است تا در تعطیلات نوروز روزانه 120 نفر را پذیرش کند.
مونسان با ابراز خوشحالي از اجراي طرح هاي عمراني و گردشگري در جزيره هندورابي گفت: آباداني جزاير كشورمان به لحاظ امنيتي بسيار حائز اهميت است و باعث توسعه كشورمان و افزايش درامد كشور و ارتقا امنيت ملي مي شود.
وي در ديدار با ساكنان هندورابي كه براي استقبال در مسجد اين جزيره گردآمده بودند با تشريح برنامه هاي سازمان منطقه آزاد كيش براي توسعه هندورابي، خواستار مشاركت و حضور فعال ساكنان هندورابي در توسعه اين جزيره شد.
ساكنان هندورابي نيز با قدرداني از اقدامات مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش در تهيه و نصب ژنراتور و آب شيرين كن براي ساكنان اين جزيره و نيز بكارگيري نيروي بومي در ساخت طرح هاي عمراني و گردشگري اين جزيره، آمادگي خود را براي استقبال از گردشگران نوروزي اعلام كردند.
گفتني است جزیره هندورابی در فاصله ۲۸کیلومتری از جزیره زیبای کیش به شکل نامنظم و مسطح و در فاصله ۸ کیلومتری سرزمین اصلی قرار دارد و در حال حاضر تنها مسیر ارتباطی معمول با این جزیره، مسیر دریایی کیش و هندورابی است.

شناسه خبری: 28518

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو