گردشگران در نوروز سال 93 كيش متفاوت را خواهند ديد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28491
ساعت 13:37 سه شنبه 27 اسفند 1392
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: با بهره برداري از طرح هاي عمراني و اجراي برنامه هاي متنوع گردشگري و ارائه خدمات متفاوت تر ومطلوب تر، گردشگران در نوروز سال 1393 كيش را متفاوت تر از گذشته خواهند ديد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علي اصغر مونسان با حضور در استوديو برنامه "خيابان ايران"  و گفت و گو در شبكه يك سيما گفت: علاوه بر كاشت گل هاي فصلي زيبا و معطر در معابر و ميادين، نصب 30 المان شهري زيبا با طرح ها و رنگ هاي متنوع در مناطق مختلف جزيره كيش به اين منطقه گردشگري كشور حال و هواي خاصي  بخشيده است  و با كاشت ميليون ها گل در حال حاضر كيش را مي شود به باغ گل تعبير كرد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش افزود: ساخت و تجهيز پارك شهر كيش به مساحت 16 هكتار، آماده سازي پارك سيمرغ به مساخت 28 هزار متر مربع و پايانه مسافري بندرگاه كيش به مساحت 12000 مترمربع و مجهز به پيشرفته ترين سيستم هاي ارائه خدمات گمركي و رفاهي به گردشگران مسير دريايي، از جمله  طرح هاي عمراني است كه در آستانه نوروز93 در كيش به بهره برداري مي رسد.
مهندس مونسان گفت: باغو كه در حال حاضر تنها روستای جزیره كیش است به عنوان منطقه گردشگری در نظر گرفته شده است و پس از بهسازی، در راستای جلب مشاركت ساكنان این منطقه در توسعه روستا، امور اقتصادی آن به ساكنان باغو واگذار شده است و در اين بين ساكنان روستا با نصب سياه چادر و توليد عسل، از گردشگران پذيرايي مي كنند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اين كه سالانه يك ميليون و 500 هزار گردشگر از كيش ديدن  مي كنند خاطر نشان كرد: جزيره كيش در چشم انداز سال 1404 سالانه پذيراي 6 ميليون گردشگر خواهد بود از اينرو طرح توسعه فرودگاه بين المللي كيش آغاز شده است و پايانه هاي آن بازسازي شده است.
وي افزود: در نوروز امسال غرفه هاي نمايشگاهي براي عرضه محصولات فرهنگي و هنري در سواحل جزيره كيش و كمپينگ نوروزي مستقر شده و برنامه هاي متنوع گردشگري در در نقاط مختلف جزيره اجرا خواهد شد.
گفتني است گردشگران و ساكنان مي توانند هر روز از ساعت 18 تا 21 در كشتي يوناني ، 21 تا 30 دقيقه بامداد در اسكله تفريحي و 22 تا 30 دقيقه بامداد در تالار شهر ازبرنامه هاي متنوع و جنگ هاي شاد نوروزي استفاده كنند.
وي اظهار داشت: به دنبال الحاق سه جزیره هندورابی، فارور و بنی فارور به منطقه آزاد کیش و به منظور گسترش طرح های توسعه گردشگری در این جزایر، جزیره هندورابی گام های بلندی را برای تبدیل شدن به یکی از جذابیت های گردشگری جزيره کیش برمی دارد و با ايجاد زيرساخت هاي اوليه، جزیره هندورابی از نوروز سال1393به مکانی برای گردشگری خانواده ها تبدیل می شود.
مونسان گفت: سازمان منطقه آزاد کیش موفق شده است با جذب سرمايه گذار، نخستين گام را در توسعه جزيره هندورابي كه یکی از جزایر بکر ایرانی و داراي ظرفیت های فراوانی برای توسعه گردشگری است بردارد.
وي با بيان اين كه ساخت 50 كمپ و ويلا در جزيره هندورابي در حال اجرا است افزود: در مجموعه گردشگري جزيره هندورابي، رستوران، كافي شاپ و پيست پياده روي در حال ساخت است و اين مجموعه از نوروز سال 93 روزانه آماده پذيرش 120 نفر در روز است.
جزیره هندورابی با ۲۲٫۸ کیلومتر مربع در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان و در 28 کیلومتری جزيره كيش قرار دارد و سرزمینی هموار و تقریباً بدون عوارض طبیعی است و فعالیت اقتصادی اکثر اهالی آن، صید و غواصی است.
لازم به ذكر است اكران تازه ترين فيلم هاي سينمايي روز كشور در خانه فيلم و هنر لبخند، برگزاري همايش هاي مفرح ورزشي در ساحل اسكله تفريحي، فعال سازي 18 ايستگاه دوچرخه در نقاط مختلف جزيره ، افزايش ساعات فعاليت پلاژ آقايان و بانوان در تعطيلات نوروز و برگزاري كنسرت هاي موسيقي، جنگ شبانه  و نمايش هاي هنري در تالار شهر از جمله برنامه هاي مفرح  سازمان منطقه آزاد كيش براي پذيرايي ازگردشگران نوروزي است.
جزيره كيش در 18 كيلومتري كرانه جنوبي كشورمان قرار دارد و هر ساله در فصل بهار گردشگران  فراواني در تعطيلات نوروز براي استفاده از جاذبه هاي گردشگري و امكانات مناسب  اين منطقه به كيش سفر مي كنند.

گالری تصاویر

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو