تلاش برای تقویت بخش محیط زیست دریایی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28478
ساعت 18:16 دوشنبه 26 اسفند 1392
رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از تلاش این سازمان برای توسعه هرچه بیشتر بخش محیط زیست دریایی این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مانا، محمدهاشم داخته اظهار داشت: در سال های گذشته تجربیات چشم گیری در ثبت و حفاظت از آثار طبیعی در حوزه محیط زیست دریایی در جزیره زیبای قشم وجود داشته است.
وی افزود: برخی از مهمترین جاذبه های جزیره که آنها را به عنوان عجایب هفت گانه قشم می شناسیم، همچون ساحل تخم گذاری لاکپشت ها، خلیج دلفین ها، جزایر ناز و جنگل های حرا همگی بخشی از محیط زیست دریایی جزیره را تشکیل می دهند.
به گفته وی، سه عامل توان و دانش پرسنل، امکانات اداری و حمایت جامعه محلی دلیل اصلی موفقیت یک مجموعه خواهند شد که خوشبختانه مردم جزیره قشم همیشه حامی محیط زیست بوده اند و در بسیاری از اوقات ابتکار عمل از سوی خود مردم بوده است.
وی ادامه داد: از لحاظ دانش نیروی انسانی، دکتر محسن رضایی همکار حوزه دریایی این اداره، چندی پیش از سوی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعتIUCN به عنوان کارشناس متخصص مارهای دریایی دعوت به همکاری شده اند که در حوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس ایشان تنها کارشناس این حوزه در آی یو سی ان هستند.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: مدیریت محیط زیست منطقه آزاد قشم تجربیات موفق در حفظ و معرفی جاذبه های طبیعی جزیره قشم را مرهون تلاش و همکاری جامعه محلی می داند و امیدوار است در بخش محیط زیست دریایی نیز با همکاری بیش از پیش جامعه محلی بتوان قدمی در حفظ و بهره برداری پایدار از جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس برداشت.
چندی پیش معاونت بخش محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره تشکیل شد.

شناسه خبری: 28478

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو