اجرای طرح فرهنگی تندیس مشاهیر گیلان در باغ مجسمه‌های منطقه آزاد انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28472
ساعت 14:26 دوشنبه 26 اسفند 1392
سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از اجرای طرح فرهنگی تندیس مشاهیر گیلان در باغ مجسمه‌ های این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید ضیاء الدین شفیعی افزود: برای نخستین بار در ایام نوروز 93 تندیس مشاهیر گیلان در این منطقه در حضور گردشگران به اجرا در می آید.
وی اظهار داشت: این سازمان با همکاری استادان تجسمی کشور، زیر نظر استاد بهرام زرگرمرندی، هفت تندیس از مشاهیر گیلان را در مجموعه باغ مجسمه های منطقه آزاد انزلی در فضایی به مساحت 300 مترمربع در محدوده گردشگری منطقه در حضور عموم ساخته و تکمیل می کند.
سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص اهداف اجرای این طرح گفت: ایجاد و گسترش تعاملات فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی با بزرگان هنر کشور، آشنایی نزدیک مردم استان و گردشگران با هنرهای تجسمی و مشاهیر استان و ایجاد بستری مناسب برای آموزش عملی به دانشجویان و هنرمندان گیلان زمین در طول برگزاری این باغ مجسمه از اهداف اجرای این طرح فرهنگی است.
وی یادآورشد:  تندیس‌های باشکوهی ازمیرزا کوچک خان (بزرگمرد مبارزات حق‌طلبانه)، حسین املاکی (سردار شهید و اسطوره سال‌ های دفاع مقدس)،سیروس قایقران (ورزشکار با اخلاق و الگوی جوانان منطقه و کشور)، میر احمد سید فخری‌نژاد (شیون فومنی،شاعر مردمی و پیشگام بومی‌سرا)، آیت‌الله‌العظمی محمـد تقی بهجت ( فقیه، مجتهد و شارح و عارف بزرگ شیعی)، کـیومـرث صـابـری ( طنـزپرداز بزرگ مـعاصـر، گــل‌آقا ) و  دكتر محمد معين ( اديب برجسته و دانشمند لغت‌ شناس معاصر ) در باغ مجسمه های منطقه آزاد انزلی، در طول ایام نوروز 93 ساخته می شوند.

شناسه خبری: 28472

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو