تحویل سال نو در گلزار شهدای آبادان و خرمشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28468
ساعت 13:28 دوشنبه 26 اسفند 1392
مراسم ویژه تحویل سال نو با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گلزار شهدای مظلوم آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید مرتضی نعمت زاده گفت: همزمان با فرارسیدن سال نو و در فضای معنوی ایام فاطمیه و با حضور خانواده های شهدا و راهیان نور و مسافرین نوروزی در شهرهای آبادان و خرمشهر ، مراسم ویژه ای همزمان با نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای این شهرها برگزار می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اروند گفت: در این برنامه که با حضور دانش آموزان بسیجی ، خانواده شهدا و مسئولین آبادان و خرمشهر برگزار می شود قبور مطهر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس غبارروبی ،گلباران و عطرافشانی خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در این آیین شهروندان ضمن حضور بر مزار شهدا و درگذشتگان با گل ، سبزه و سفره هفت سین به پیشواز سال 93 خواهند رفت.
نعمت زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه تصویر دفاع مقدس گفت: برگزاری نمایشگاه با موضوع آبادان و خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی با حضور راویان دفاع مقدس در گلزار شهدا نیز بخش دیگری از این ویژه برنامه است.
وی با اشاره به گلزار شهدای گمنام آبادان و خرمشهر خاطرنشان کرد: حضور منظم کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی در گلزار شهدا بدون شک فرصت بسیار مناسبی برای انتقال مفاهیم فرهنگی دفاع مقدس است به همین منظور ما فرصت را گران بها دانسته و اقدام به برگزاری این مراسم معنوی کرده ایم.
رئیس ستاد تسهیلات نوروزی اروند گفت: گلزار شهدای آبادان در بخش جنوب غربی این شهر و درکنار جاده آبادان – اروندکنار قرار دارد، بسیاری از شهیدان خرمشهر و آبادان در این گلستان آرمیده اند ، این گلزار 1900 شهید در خود جای داده است که 177 شهید آن گمنام هستند و حضور شهیدانی از اقصی نقاط ایران اسلامی نشان دهنده دفاع همه جانبه نیروهای مردمی در نبرد حق علیه باطل بوده است.
وی همچنین ضمن اشاره به شهدای گرانقدر خرمشهر گفت: گلزار شهدای خرمشهر نیز انتهای خیابان امیرکبیر در جاده کمربندی و روبروی پادگان دژ واقع شده است که 346 شهید در آن آرمیده اند.

شناسه خبری: 28468

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو