برگزاری تورهای دریایی در خلیج چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28443
ساعت 15:45 شنبه 24 اسفند 1392
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از آمادگی چابهار به عنوان قطب گردشگری استان برای ورود مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مانا، ملک محمد سنجرانی اظهار داشت: چابهار با داشتن جاذبه های متنوع و زیبا به عنوان قطب گردشگری استان سيستان بلوچستان همواره مطرح بوده است.
به گفته وی، کوه های مینیاتوری، کوه های گل افشان، سواحل بکر و زیبا و تالاب صورتی از جمله جاذبه های مهم چابهار محسوب می شوند.
وی افزود: همچنین وجود منطقه آزاد چابهار و بازار خرید ، جنگل های حرا در حوزه چابهار به سمت بندر گواتر و حوضچه آب گرم در مسیر کنارک از دیگر جاذبه های منطقه گردشگری چابهار محسوب می شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، منطقه ساحلی زرآباد را جز ناحیه گردشگری چابهار عنوان کرد و گفت: زرآباد علاوه بر داشتن سواحل زیبا با داشتن مزارع سرسبز به ویژه درختان موز برای گردشگران بسیار جذاب است.
سنجرانی، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در ایام نوروز 93 گردشگران زیادی به منطقه چابهار سفر کنند که به همین منظور تدارکات لازم جهت استقبال از این مسافران دیده شده است.
به گفته وی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، اعزام گروه های موسیقی به سواحل چابهار و ساماندهی شناورهای تفریحی از جمله اقدامات صورت گرفته برای ایام نوروز است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: غواصی، قایق سواری، انواع ورزش های آبی، اسکی روی آب و برگزاری تورهای دریایی در خلیج چابهار از جمله خدماتی است که در چابهار به مسافران ارائه خواهد شد.
سنجرانی، موزه مردم شناسی را با نام "ساحل دریای کوچک" یکی دیگر از جاذبه های شهرستان چابهار عنوان کرد و گفت:این موزه که در ساختمان فرمانداری سابق چابهار واقع شده آثار تاریخی منطقه و نیز آداب و رسوم مردم چابهار را به نمایش گذاشته است.
وی همچنین از تدارک مکان اقامتی برای مسافران نوروزی چابهار خبر داد و گفت:در چابهار دو هتل و شش واحد اقامتی آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد:علاوه بر این واحدهای اقامتی در صورت نیاز مدارس نیز پذیرای حضور گرم گردشگران نوروزی خواهند بود.

شناسه خبری: 28443

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو