سرزمین مرجانها آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28429
ساعت 16:28 سه شنبه 20 اسفند 1392
جزیره کیش با طبیعت زیبا و ساحل مرجانی و بازارهای مختلف ،مناسب هر سلیقه ای در ایام نوروز است.
گردشگرانی که بدنبال ورق زدن تایخ کهن ایران زمین هستند با سفر به کیش به شهر باستانی وهشت صد ساله حریره می روند ومعماری مردمان ساحل نشین خلیج فارس را نظاره گر می شوند.

در کاوش های باستان شناسی شهر حریره ،سکه های قدیمی، ظروف مسی، سنگ قبر و یک عراده توپ کشف شده است.
روستای حاصلخیز باغو،روستایی قدیمی در جنوب غربی جزیره با چند خانوار و درختان انجیر هندی اش زبانزد است.
شگفتیهای سرزمین مرجانها با سفر به شهر زیر زمینی کاریزکامل می شود.
شهری باقنات دوهزار وپانصد ساله اش همچنان زنده وپویا ،میزبان گردشگران است.
یکی ازکارآفرینان ، این قنات را به شکل زیبایی طراحی کرده و غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلفی رادر ده هزار مترمربع وسعت درزیرزمین ساخته است.
به غرب جزیره کیش می رویم. جایی که کشتی بزرگی به گل نشسته و به یکی از نمادهای گردشگری کیش تبدیل شده است.
ملوانان یونانی چهل وهفت سال پیش نتوانستند کشتی تجاری خود را که به گل نشسته بود سالم به دریا برگردانند وپس از هشتاد روز تلاش درنهایت آن رارها کرده به جزیره کیش هدیه کردند.
تماشای غروب آفتاب در پشت کشتی یونانی هر روز گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.
جزیره کیش نود کیلومتر وسعت دارد.درکنار سواحل پاکیزه آن ،گنجینه ای طبیعی از ماهیان تزئینی و کوچک تا انواع لاکپشتهای دریایی را می بینی که تماشای آن برای هر خانواده ای خاطره انگیز است.
همچنان که به سیاحت ادامه می دهی ، انواع ورزش ها و تفریحات آبی و دریایی از جمله قایق سواری باشناورهای پرسرعت ، شنا ،غواصی ، اسکی کابلی و چتر پاراسل(تلفیقی از قایقرانی وچتربازی) هم برای تفریحات سالم دریایی وجوددارد .
در جزیره کیش می بایست با احتیاط رانندگی کنی .چون درمیان درختان کهور محلی ، تعداد زیادی آهوی ایرانی زیست می کنند.ساکنان،گردشگران ومحیط بانان محیط زیست در سالهای اخیر دست به دست هم داده اند تا از این گونه زیبای جانوری حمایت کنند .براساس جدید ترین سرشماری جمعیت آهوان کیش به بیش ازششصد راس رسیده است .
اما فقط سیاحت وتفریح دلایل جذب گردشگران به سرزمین مرجانهانیست .دراین جزیره پانزده بازار با حدود هزار و هفتصد غرفه وجود دارد.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش دراین باره از تشکیل تیم های بازرسی و تعیین برنامه های زمانبندی برای نظارت بر فعالیتهای بخش بازار در ایام نوروز خبرداده است.
جیرفتی افزود:گروههای نظارتی ، تهیه و نصب برچسب قیمت کالا و توزیع آن در بین واحدهای صنفی و میوه فروشی ها، افزایش نظارت بر فروش کالا در بازارها و مراکز تجاری با مشارکت بازرسان افتخاری رابرعهده دارند.
محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت:برای اسکان موقت گردشگران ، دوهزار وپانصد تخته چادر درمنطقه ای حفاظت شده مجهز به ایستگاه های هلال احمر ،فروشگاههای عرضه مواد غذایی، میوه فروشی سیار، سرویس های بهداشتی و مخازن ذخیره آب مصرفی ایجاد کرده ایم.
اما جامعه هتل داران کیش چهل وشش هتل با هشت هزار تخت را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده کرده اند.
مسیح الله صفا رئیس هیئت مدیره جامعه هتل داران نرخ هتل ها را با توجه به کیفیت خدمات آنها متغیر دانست و گفت: سه عامل عرضه ، تقاضا و کیفیت خدمات بر نرخ پذیرش هتل ها موثرند.
رئیس هیئت مدیره جامعه هتلداران در خصوص نظارت بر نرخ هتلها و کیفیت خدمات آنهاگفت: ناظران معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ،از بیست وپنجم اسفند تا هفدهم فروردین نودوسه ، شبانه روزی برفعالیت هتلها نظارت می کنند.

منبع: واحد مرکزی خبر

شناسه خبری: 28429

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو