گمرکات گیلان آماده استقبال از مسافران نوروزی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28421
ساعت 14:16 سه شنبه 20 اسفند 1392
ناظر گمرکات گیلان گفت: کارکنان گمرک آستارا و گمرک منطقه آزاد انزلی در تعطیلات نوروز ۹۳ آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایسنا، پرویز تقوی اظهار کرد: با توجه به اجرای شدن مصوبه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی، پیش بینی می شود که تردد مسافر از این منطقه بطور چشمگیری افزایش یابد که در این راستا گمرک شیفت کاری کارکنان منطقه آزاد انزلی را که به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهند بود از ۲۰ اسفند از دو شیفت به سه شیفت افزایش داده که این امر عبور سریع و آسان مسافران از مرزهای گمرکی را فراهم خواهد کرد.
ناظر گمرکات گیلان اظهار کرد: گمرک آستارا هم به روال سال قبل بصورت ۲۴ ساعته و سه شیفت آماده ارائه خدمت به مسافران عزیز خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: با اجرای این قانون، مسافران ایرانی و غیرایرانی که از مناطق آزاد تجاری، صنعتی به کشور وارد می‌شوند، علاوه بر وسایل شخصی خود به شرط غیرتجاری بودن از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف بوده و می‌توانند در سال یک بار به ارزش حداکثر ۸۰ دلار کالا بصورت مسافری وارد کنند.
وی البسه، کیف، کفش، پارچه، ساک، چمدان، رایانه دستی یا کیفی و ملزومات آن، لوازم آرایشی، آرایشگری و بهداشتی، اسباب بازی و لوازم ورزشی، گل مصنوعی، دوچرخه و سه چرخه، اجزای قطعات یدکی و ملزومات اتومبیل، موتورسیکلت و دوچرخه، مواد غذایی از جمله شکلات، تنقلات، آبمیوه و نوشابه و نوشت افزار را از کالاهای قابل ورود توسط مسافران و یخچال، یخچال فریزر، فریزر، تلویزیون و رادیو ضبط را از کالاهای غیرقابل عرضه در حوزه مسافری گمرک منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.
تقوی تاکید کرد: در تعطیلات سال نو در راستای فراهم‌سازی تسهیلات نوروزی برای فعالان اقتصادی و جلوگیری از وقفه در روند فعالیت‌های تجاری و تولیدی، گمرکات گیلان در رویه های صادرات، واردات و ترانزیت با برقراری شیفت‌های کشیک و انجام فعالیت شبانه روزی، در خدمت هموطنان خواهند بود.
گمرک مسافری منطقه آزاد انزلی از شهریور ماه سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

شناسه خبری: 28421

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو