مقدمات سفر به هندورابی از طریق جزیره کیش فراهم شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28390
ساعت 09:08 دوشنبه 19 اسفند 1392
با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و تلاش شبانه روزی بخش خصوصی مقدمات سفر به یکی دیگر از جزایر زیبای ایرانی در خلیج فارس از طریق جزیره کیش با بهترین امکانات حمل و نقل دریایی و خدماتی و رفاهی فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و تلاش شبانه روزی بخش خصوصی مقدمات سفر به یکی دیگر از جزایر زیبای ایرانی در خلیج فارس از طریق جزیره کیش با بهترین امکانات حمل ونقل دریایی و خدماتی و رفاهی برای حداکثر 150 نفر برای مدت 7 ساعت در طول روز فراهم شده است.
جزیره هندورابی با 22 کیلومتر مربع مساحت در فاصلۀ  325 کیلومتری بندر‌عباس و در حد فاصل بین 2 جزیرۀ کیش و لاوان قرار گرفته است، این جزیره، سرزمینی هموار و تقریباً بدون عارضۀ طبیعی است و بلند‌ترین نقطۀ آن 29 متر و بزرگ‌ترین قطر آن 5/7کیلومتر است.
این جزیره از یک رشته ارتفاعات کوتاه پوشیده شده است و کرانه‌های آن با شیب ملایمی به دریا منتهی می شوند، مجاورت با دریا، اغلب سبب بالا رفتن میزان بارش و رطوبت می‌شود، با این حال در تمام کرانه‌های خلیج‌فارس، همجواری با دریا، تأثیر چندانی بر میزان بارش این نواحی ندارد.
سالهاست که دوستداران و علاقمندان به جزیره هندورابی تمایل زیادی داشته و دارند  به این جزیره سفر کنند اما فقدان کمترین امکانات خدماتی و رفاهی در این جزیره زیبا هیچ گاه اجازه برای رفتن و سفرمحقق نمی شد و تنها تعدادی محدود به صورت پراکنده به دلخواه و با مجوز خروج قایق برای فیلمبرداری و عکاسی آنهم حداکثر 1 الی 2 ساعت به این جزیره می رفتند.
باتوجه به پیوستن جزایر هندورابی، فارور و فارورگان به حوزه ماموریت سازمان منطقه آزاد کیش، طرح جامع توسعه این جزایر از جمله هندورابی در حال تهیه است.

شناسه خبری: 28390

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو