هتل‌های کشور در نوروز 93 افزایش نرخ نخواهند داشت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28373
ساعت 11:25 يکشنبه 18 اسفند 1392
نوروز و تعطیلات آن سفرهای متعدد و به تبع آن دغدغه اقامت را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از میراث فرهنگی، از یک سو هتلداران تعطیلات و سونامی سفرهای نوروز را فرصتی برای جبران خسارت یکساله خود می‌دانند از این رو در صدد افزایش نرخ اقامت بر می‌آیند و از دیگر سو مسافران انتظار دارند بتوانند از تعطیلات نوروز با هزینه کرد مناسب بهره جویند.
اینگونه است که با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز اخبار متعددی از قیمت‌ها، افزایش یا کاهش نرخ هتلها و مراکز اقامتی در سطح کشور منتشر می‌شود.
در این میان گفته می‌شود 6 استان کم مسافر کشور همانند تهران، آذربایجان شرقی، البرز، کرمان، زنجان و مرکزی از 10 تا 40 درصد به مسافران نوروزی تخفیف خواهند داد. اما بقیه استان‌ها نرخ‌هایی که در طول سال 92 ارائه داده‌اند را در نظر خواهند گرفت.
«جمشید حمزه زاده» رییس جامعه هتلداران ایران در این خصوص گفت: «نرخ‌گذاری هتل‌های در کشور متفاوت است به طور مثال هتل‌های مناطق آزاد با توجه به قوانین منطقه آزاد شرایط خاص خودرا دارند و همانند سایر هتلهای کشور تعیین قیمت نمی‌شوند.»
به گفته او، به غیر از هتلهایی که در مناطق آزاد کشور فعالیت می‌کنند آن تعداد از هتل‌هایی که توانسته‌اند گواهی کیفیت خدمات خود را دریافت کنند و به نوعی استانداردسازی شده‌اند نیز از قیمت گذاری کشوری معاف هستند و با توجه به بازار عرضه و تقاضا قیمت گذاری می‌کنند.
حمزه زاده افزود: «تعداد این هتل‌ها در کشور اندک است و بیشتر آنها هتل‌های 4 و 5 ستاره هستند.»
ییس جامعه هتلداران ایران درخصوص نرخ هتلها در نوروز 93 گفت: «هیچ یک از هتل‌هایی که شرایط مذکور شامل حال آنها نمی‌شود اجازه افزایش نرخ در نوروز ندارند و باید نرخ‌هایی که در طول سال 92 اعلام شده‌بود در نظر داشته باشند.»

شناسه خبری: 28373

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو