بومی سازی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28336
ساعت 17:22 سه شنبه 13 اسفند 1392
سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد با حضور "حجت الاسلام محمد علی زم" معاون فرهنگی دبیرخانه شورا در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون فرهنگی و اجتماعی شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در این نشست در خصوص آخرین اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی و نظارت این معاونت از مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جهت ارتقاء وضعیت آموزشی، بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و هنری نکاتی را بیان کرد.
همچنین در این نشست موضوع تفاهم نامه معاونت فرهنگی با مؤسسه سماء جهت ارتقاء کیفی وضعیت آموزش تحصیلی و مدارس در مناطق آزاد به بحث گذاشته شد.
حاضرین نیز در خصوص انتظارات و نیازهای مناطق آزاد برای بهبود وضعیت آموزشی مواردی را مطرح کردند.

 ** ارتقاء سطح آموزش دینی و فرهنگی در مناطق آزاد
در ادامه این نشست محورهایی برای تنظیم تفاهم نامه میان معاونت های فرهنگی ـ اجتماعی مناطق آزاد و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ارائه شد.
این تفاهم نامه به منظور ارتقاء سطح آموزش دینی و فرهنگی همچنین مشارکت مردمی در آموزش ها و مباحث دینی در مناطق آزاد با همکاری ائمه جمعه مورد بررسی قرار گرفت.
موضوع طراحی استانداردهای لازم برای انتخاب و تعیین مدیران فرهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دیگر موضوعات این نشست بود.
حاضرین در نشست در خصوص شیوه بومی سازی فعالیت های فرهنگی- اجتماعی در مناطق آزاد به بحث پرداختند؛ در ادامه نیز هر کدام درخصوص آیین نامه شورای هماهنگی مناطق آزاد پیشنهادات اصلاحی خود را ارائه دادند.
همچنین مقرر شد معاونان فرهنگی مناطق آزاد کشور برنامه های اجتماعی و فرهنگی خود را در دوره تعطیلات سال نو تدوین و به معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان ارسال نمایند.
بر اساس نظر حاضرین چهارمین نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی و مدیران مناطق آزاد با حجت الاسلام زم، 18 فروردین ماه سال آتی برگزار خواهد شد.
گفتنی است؛ این نشست با حضور 14 نفر از مدیران و مشاوران معاونت فرهنگی-اجتماعی شورای هماهنگی مناطق آزاد همچنین معاونان فرهنگی مناطق آزاد کیش، قشم، انزلی، ماکو و اروند برگزار شد.

شناسه خبری: 28336

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو