ارائه خدمات گردشگری به ۳ زبان در منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28315
ساعت 12:11 دوشنبه 12 اسفند 1392
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: امسال با استفاده از توان مترجمان و با چاپ بروشورهای مختلف خدمات گردشگری متعددی به سه زبان به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از تسنیم، حسین فروزان گفت: اقداماتی که در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در این منطقه صورت می‌گیرد شهرهای ماکو، پلدشت و شوط را شامل می‌شود.
فروزان گفت: در این راستا 8 پایگاه امداد نجات هلال احمر در نقاط مختلف این شهرها مستقر و آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی می‌شوند.
او افزود: به منظور ارائه تسهیلات به گردشگران نوروزی هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش، شهرداری و نیروی انتظامی شهرهای شوط، ماکو و پلدشت انجام شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو همچنین گفت: مقرر شده است 6 مسجد، 6 حسینیه، چند سالن تربیت بدنی و تعدادی مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی برای مواقع بروز حوادث مترقبه آماده و تجهیز شوند.
فروزان افزود: چند مترجم زبان انگلیسی هم در مرز و گمرک ماکو با کشورهای همسایه آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.
او همچنین نصب بنرهای خوش آمد گویی به چند زبان خارجی و اعلام آماده باش به مراکز تفریحی، هتل ها و مهمانپذیرها و دفاتر خدمات گردشگری و سیاحتی را از دیگر اقدامات نوروزی در منطقه آزاد ماکو دانست و گفت: اداره هواشناسی نیز موظف شده است تا وضعیت آب و هوای 48 ساعته شهرهای اطراف منطقه آزاد ماکو را اعلام کند.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو به آمادگی آتش نشانی، حوزه‌های امدادی و ارائه تسهیلات نوروزی به مسافران و گردشگران این منطقه اشاره کرد و گفت: منوگرافی منطقه آزاد ماکو نیز آماده شده و هماهنگی های لازم برای نظارت مستمر به اغذیه فروشی ها در مرزهای این شهر انجام گرفته است.
فروزان همچنین افزود: تعدادی بروشور با عناوین معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو در سه زبان ترکی استانبولی، فارسی و انگلیسی تهیه شده است تا در اختیار مسافران و گردشگران علاقمند به سرمایه گذاری در این منطقه قرار گیرد.
او گفت: هماهنگی های لازم با بانک‌ها به منظور ارائه خدمات بانکی اعم از خودپردازها، شارژ و فعالیت مستمر صرافی‌ها نیز انجام شده است.
حسین فروزان در پایان برپایی نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری، برپایی ایستگاه نقاشی و خاطرات مسافران نوروزی و معرفی جاذبه های گردشگری و برگزاری مسابقات مختلف تفریحی از دیگر برنامه های ویژه ایام نوروزی در منطقه آزاد ماکو دانست.

شناسه خبری: 28315

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو