فعاليت هاي قرآني در كيش گسترش مي يابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28314
ساعت 12:01 دوشنبه 12 اسفند 1392
دوازدهمين دوره مسابقات قرآن و اذان كيش طي مراسم باشكوهي در مركز همايش هاي بين المللي كيش به كار خود پايان داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در مراسم اختتاميه اين دوره از مسابقات كه با حضور علي اصغر مونسان مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش، امام جمعه كيش، برخي از معاونان و مديران اين سازمان و جمع كثيري از ساكنان جزيره كيش در مركز همايش هاي بين المللي اين جزيره برگزار شد، برگزيدگان اين مسابقات جوايز خود را دريافت كردند.
علي اصغر مونسان در اين مراسم با بيان اين كه قرآن كتاب هدايت، معجزه و راهنماي انسان از ظلمات و رساندن وي به قلعه هاي سعادت است گفت: باید علاوه بر قرائت و تلاوت قرآن، به فهم قرآن توجه داشت و  آنطور رفتار كرد كه رفتار ما در جامعه رنگ و بوی قرآنی داشته باشد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به شركت گسترده ساكنان كيش در اين مسابقه در مقايسه با تعداد محدود جمعيت كيش  از برگزاري اين مسابقه به عنوان بزرگترين رويداد فرهنگي و اجتماعي كيش نام برد و افزود: شركت اين تعداد افراد در اين مسابقه اميدوار كننده است و سعي خواهيم كرد با برنامه ريزي بهتر، سيزدهمين دوره اين مسابقات را در سال آينده با كيفيت بهتري برگزار كنيم تا دستاوردهاي معنوي بيشتري براي كيش داشته باشد.  
مونسان با بيان اين كه قصد داريم با برنامه ريزي بر روي محور فعاليت هاي قرآني، كيش را به عنوان قطب قرآني مطرح كنيم افزود: مي بايست يكي از مشخصه هاي جزيره كيش كه در ذهن افراد متبادر مي شود فعاليت هاي قرآني باشد.  
حجت الاسلام و المسلمين عليدادي امام جمعه كيش نيز در اين مراسم، با تشكر و قدرداني از معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش در برگزاري اين مسابقات گفت: برگزاري اين مسابقات، باعث توسعه فرهنگ قرآني مي شود و جا دارد قدرداني كنم از داوران و شركت كنندگان اين مسابقه كه تلاش دارند پيام هاي قرآني را در روح و كالبد جامعه گسترش دهند.
امام جمعه كيش خطاب به شركت كنندگان در اين مسابقه گفت: در فرهنگ ديني ما شكست مقدمه اي است يراي پيروزي، از اينرو اگر در اين مسابقه به ظاهر شكست خورديد محزون نشويد و اگر پيروز شديد به آن غره نشويد و سعي كنيد اين پيروزي ها را تداوم ببخشيد.
وي با اشاره به نقش خانواده ها در يادگيري آموزه هاي قرآني اظهار داشت: يكي از راه هاي تربيت خوب فرزندان، مأنوس كردن آنان با قرآن است.
شيخ يعقوب شمس امام جمعه اهل سنت كيش نيز در اين مراسم با بيان اين كه تلاوت قرآن زنگارها را از قلب ها مي زدايد با ذكر روايتي از پيامبر گرامي اسلام (ص) كه فرومد بهترين شما كسي است كه قرآن را ياد بگيرد و به ديگران ياد دهد افزود: جزيره كيش در كناربرخورداري از امنيت و آرامش، در زمينه علوم قرآني نيز مطرح مي باشد.
دوازدهمين دوره مسابقات قرآن و اذان كيش به صورت آزمون شفاهي و كتبي بود كه آزمون شفاهي اين مسابقات در بخش هاي قرائت، ترتيل، حفظ قرآن و اذان و نيز آزمون كتبي در مورد مفاهيم نهج البلاغه برگزار شد كه در اين مسابقات 593 نفر  نام نويس كردند و 276 نفر موفق به شركت در مسابقه شدند.
آزمون شفاهي اين مسابقات در بخش هاي قرائت، ترتيل، حفظ  قرآن و اذان ( ويژه برادران) و نيز آزمون كتبي در مورد مفاهيم نهج البلاغه در گروههاي سني نوجوانان و بزرگسالان و حفظ سوره اعلي براي خردسالان برگزار شد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو