سیاست جذب گردشگر در منطقه آزاد اروند باید تقویت شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28285
ساعت 12:58 شنبه 10 اسفند 1392
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم تقویت سیاست جذب گردشگر در منطقه آزاد اروند (آبادان – خرمشهر) تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مهر، سید مرتضی نعمت زاده با اشاره به سابقه خوب شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر در بحث گردشگری در زمینه های تاریخی، فرهنگی و حتی دفاع مقدس گفت: برخورداری این مناطق از خطوط مواصلاتی اعم از هوایی، دریایی،ِ زمینی و ریلی و توجه جدی به آنها می تواند علاوه بر جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری را نیز موجب شود.
وی همچنین با اشاره به برخورداری این شهرها از وجود سه رودخانه اروند و بهمنشیر در آبادان و کارون در خرمشهر بر رونق گردشگری آبی در منطقه تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به این مهم اقدامات اولیه صورت گرفته است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه شرایط فیزیکی و ساختار ظاهری فرودگاه آبادان باید بهبود یابد، اظهار کرد: در زمان حاضر  رویکرد آژانس ها و دفاتر خدمات هوایی به سمت راه اندازی تورهای خارج از کشور است و این در حالی است که باید علاوه بر توجه به انگیزه های مادی، منافع ملی را نیز مدنظر داشت و تورهای های داخلی هوایی را نیز برنامه ریزی و اجرا کرد.
نعمت زاده تصریح کرد: باید شرایط، فضا و چارچوب ظاهری فرودگاه آبادان تغییر و بهبود یابد.
وی با اشاره به استقبال عراقی ها از پروازهای هواپیمایی برای رفتن به مشهد مقدس جهت زیارت یادآور شد: این یک امتیاز و یک فرصت ویژه است که باید به خوبی آن را مدیریت و از آن بهره گرفت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با ارائه راهکارهای مناسب و استراتژیک می توان با ایجاد یک سری تغییر و تحول از این ظرفیت به خوبی بهره برد ضمن آنکه شرایط فیزیکی و ساختار ظاهری فرودگاه آبادان باید بهبود یابد .
نعمت زاده از افزایش پروازها به مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق آزاد کیش و قشم و سایر شهرهای کشور به عنوان نخستین گام در جهت توسعه فعالیتها در بخش حمل و نقل هوایی و جذب گردشگر نام برد.

شناسه خبری: 28285

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو