تسهیلات ویژه برای هتل سازی در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28275
ساعت 09:21 شنبه 10 اسفند 1392
مدیرعامل منطقه آزاد قشم درباره هتل سازی در جزیره گفت: در قشم هرکس در هرکجا می تواند بدون تغییر کاربری زمین، البته، با پارکینگ هتل بسازد و سازمان منطقه آزاد قشم تسهیلات و تخفیف های خیلی خوبی برای این افراد درنظر می گیرد و عوارض ساخت آنها به صورت تقسیط دریافت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شهریار مشیری در سالن تالار بزرگ وحدت شهر قشم با بیان این مطلب افزود: برای رونق بخش هتلینگ در قشم و مالکان زمین ها بدون نیاز به تغییر کاربری می توانند به ساخت هتل با استاندارهای جهانی اقدام کنند.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم نیز به نوبه خود برای ساخت هتل های 1 تا 3 ستاره تخفیف های ویژه قائل می شود و برای سازندگان هتل های 4 و 5 ستاره با تقسیط های مناسب با انان همکاری خواهد کرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در قشم هرکس در هرکجا می تواند بدون تغییر کاربری زمین، البته، با پارکینگ هتل بسازد و سازمان منطقه آزاد قشم تسهیلات و تخفیف های خیلی خوبی برای این افراد درنظر می گیرد و عوارض ساخت آنها به صورت تقسیط دریافت خواهد شد.
وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته تصریح کرد: خوشبختانه از ادامه تخلفات جلوگیری شده و امروز قشم از اقتصاد سالم برخوردار است.
به گفته وی، سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در قشم آسوده خاطر باشند و بدون نگرانی و مواجه شدن با دست های آلوده میتوانند به برنامه های اقتصادی و فعالیت های مهم صنعتی، بازرگانی و تجاری اقدام کنند.

** بعضی مشکلات قشم نیاز به همت ملی دارد
مشیری با اشاره به مشکلات طرح فاضلاب در شهرهای قشم و درگهان بیان داشت: حل این مشکل نیاز به همت ملی دارد و با اجرای طرح ملی فاضلاب در قشم و بویژه درگهان که فاضلاب در سطح کوچه ها بالا آمده این مشکل را باید حل کرد.
وی رفع مشکل آب و برق جزیره قشم را نیز یکی دیگر از برنامه هایی برشمرد که می بایست از طریق اجرای طرح ملی آن را حل و فصل کرد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، برای فعال شدن چندین پروژه آب شیرین کن در سطح جزیره قشم مشکل آب شرب مردم حل می شود اما با این میزان فعالیت سیستم های آب شیرین کن نمی توان همه مشکلات آب مورد نیاز مردم را حل شده تلقی کرد.
وی ادامه داد: توسعه سیستم های آب شیرین کن توسط بخش خصوصی باید با جدیدت دنبال شود و شرکت مپنا به عنوان نخستین تامین کننده همزمان آب و برق کمک مهمی به حل بخشی از مشکلات این حوزه در جزیره قشم کرده است که با تکمیل فاز دوم این طرح خدمات آب و برق در حد نسبتاَ خوب قرار می گیرد.
مشیری اظهار کرد: خوشبختانه تجهیز کارگاه دوم سیستم آب شیرین کن شرکت مپنا نیز با دریافت زمین انجام شده و به نظر می رسد با تکمیل 4 پروژه آب و برق در این جزیره مشکل زیرساختی آب و برق در این منطقه حل و فصل شود.

** ضرورت افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک قشم
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عدم صدور گذرموقت طی 8 ماه گذشته برای خروج خودروهای پلاک قشم به سرزمین اصلی، بیان داشت: حداقل کاری که می توان برای تکریم مردم این منطقه انجام داد، افزایش شعاع تردد دارندگان وسایل نقلیه با پلاک منطقه آزاد در سطح استان هرمزگان می باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در زمینه ازسرگیری صدور گذر موقت نیز لازم است مسئولان گمرک کشور شرایط مناسبی را برای مردم ساکن در مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد قشم اتخاذ کنند.

** 99 درصد ساخت بیمارستان قشم به اتمام رسیده است
مشیری به موضوع ساخت بیمارستان قشم اشاره کرد و گفت: تمامی مراحل ساخت بیمارستان علیرغم قرارداد اولیه با دولت از طریق سازمان منطقه ازاد انجام شده و درحال حاضر 99 درصد ساخت آن به اتمام رسیده است.
به گفته وی، اگر دولت گذشته در تامین سهم 60 درصدی خود کوتاهی نکرده بود امروز در قشم مشکل بیمارستانی نداشتیم اما با همه مشکلات امروز این بیمارستان به مرحله نهایی رسیده و سازمان منطقه آزاد با همت خودش این پروژه را دنبال کرده است.
رئیس هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد یادآور شد: درحال حاضر به دستگاه های مهندسی پزشکی برای این مجموعه نیاز داریم و امیدواریم دولت تدبیر و امید برای تکمیل تجهیزات این بیمارستان به ما کمک کند.

** نقش پل خلیج فارس در مبادلات اقتصادی کشور
مشیری در ادامه سخنان خود به موضوع پل خلیج فارس اشاره کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه می تواند به مبادلات اقتصادی کشور کمک کند.
وی گفت: با اتصال قشم به سرزمین اصلی مبادلات تجاری در مسیر کریدور شمال – جنوب موجب افزایش درآمدها برای مردم این منطقه، استان هرمزگان و کشور خواهد شد.

** افزایش سفرها به قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طی بهمن ماه سال جاری بیش از 800 هزار مسافر در قشم تردد کرده اند که این نشان از افزایش سفرها به این منطقه گردشگری دارد.
وی خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات پایان سال شاهد افزایش روز به روز سفرها به این جزیره بوده و با فراهم کردن امکانات مناسب آماده پذیرایی از انبوه مسافران نوروزی هستیم.

** کمبود پارکینگ مجتمع های تجاری باید حل شود
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم متاسفانه در ساخت و سازهای مجتمع های بزرگ تجاری به مساله تامین پارکینگ ها توجه نشده و سازمان منطقه آزاد مصمم است با عدم تمدید پروانه فعالیت کسب و کار فعالان اقتصادی در اینگونه مجتمع ها، آنان را برای تامین پارکینگ از طریق خرید زمینی در مجاورت این مجتمع ها و ساخت پارکینگ ترغیب کند.
وی همچنین به تامین 100 درصدی پارکینگ برای هتل ها اشاره کرد و گفت: فعالان بخش هتلینگ نیز باید بدانند تامین 100درصدی پارکینگ از موارد ضروری در ساخت هتل محسوب می شود و در غیر این صورت از ادامه کار آنان جلوگیری خواهد شد.
در سفر سه روزه هیئت دولت تدبیر و امید به استان هرمزگان (ششم تا هشتم اسفند ماه)، مهندس اکبر ترکان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه برای دیدار با مردم و بررسی مسائل و مشکلات آنان به جزیریه قشم سفر کرد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو