اسکله های مسافری قشم ساماندهی می شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28250
ساعت 10:06 چهارشنبه 7 اسفند 1392
مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم از ساماندهی اسکله های مسافری قشم با استقرار دائمی آتش نشانی در اسکه بهمن قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پژمان بهرامی با بیان این مطلب گفت: استقرار آتش نشانی در اسکله ها یکی از نیاز های اساسی کار در این مجموعه ها است و این مهم با فراهم شدن تمامی امکانات مورد نیاز به صورت دائمی در اسکله بهمن قشم انجام شد.
وی با اشاره به نزدیک شدن ایام تعطیلات پایان سال و افزایش موج سفرهای قشم افزود: سازمان منطقه آزاد قشم تمامی تدابیر ضروری نظیر اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و امداد خودرو در طول تعطیلات ایام نوروز در اسکله های لافت، پل و شهید ذاکری را پیش بینی کرده است.
به گفته مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم، ستاد تسهیلات سفرهای دائمی قشم تردد افزون بر 240 هزار دستگاه خودرو ، طی ایام تعطیلات نوروز 93 را در جزیره قشم پیشبینی کرده که ویژه برنامه هایی براساس آن در اسکله های مسافری انجام خواهد شد.
وی از افزایش لاین های ورودی و خروجی در اسکله های لافت و پل با هدف کاهش ترافیک و همچنین افزایش شمار لندینگ کرافت ها (شناورهای ویژه حمل وسایل نقلیه) برای تخلیه و بارگیری طی مدت تعطیلات پایان سال به عنوان بخشی از برنامه های پیش بینی شده در ستاد دائمی سفرهای قشم نام برد.
بهرامی با اشاره به استفاده از 20 فروند لندینگ کرافت جهت بارگیری و تخلیه وسایل نقلیه از 15 اسفند 92 تا 15 فروردین 93 اظهار داشت: بطور میانگین هر لندینگ کرافت قابلیت بارگیری و تخلیه بیش از 40 دستگاه انواع خودرو اعم از سواری، اتوبوس، مینی بوس، وانت بار، تریلی و کامیون را دارد.
وی همچنین به کارهای عمرانی در اسکله ها اشاره کرد و گفت: بهسازی اسکله قدیم لافت، نصب راه بند با هدف لاین بندی مسیرها، رنگ آمیزی، آسفالت محل خروجی اسکله پل بخشی از برنامه هایی است که با هدف ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی در اسکله ها برنامه ریزی شده است.

مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم در پایان اظهار داشت: چنانچه میزان ورود مسافران به جزیره قشم بیش از حد انتظار باشد، اداره بنادر آمادگی دارد با پهلودهی شناورهای مسافری در اسکله بهمن از طریق این اسکله نیز به مسافران خدمات ارائه کند.

شناسه خبری: 28250

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو