هندورابی به فهرست مقاصدگردشگری ایران اضافه شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28196
ساعت 13:12 شنبه 3 اسفند 1392
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت:مقدمات لازم برای سفرگردشگران به جزیره هندورابی فراهم شده و در ایام تعطیلات نوروزی روزانه یکصد گردشگر به این جزیره سفر خواهند کرد و مقصد گردشگری مردم است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان افزود: برای فراهم کردن زیرساخت ها در جزیره هندورابی، آب شیرین کن و تاسیسات تامین برق در این جزیره نصب شده است.
وی با اشاره به پیوستن جزایر هندورابی، فارور و فارورگان به حوزه ماموریت سازمان منطقه آزاد کیش در سال های گذشته ادامه داد:در گذشته فعالیت خاصی در این سه جزیره انجام نشده بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح جامع توسعه این جزایر از جمله هندورابی در حال تهیه است.
مونسان بیان کرد: تهیه طرح جامع توسعه برای این جزایر زمان بر است و در عین حال برای متوقف نبودن روند توسعه دراین جزایر،برنامه های توسعه ای موقت دردستور کار قرار گرفته که آماده سازی جزیره هندورابی برای استفاده گردشگران در این زمینه بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پیش از این در نشستی خبری اعلام کرده بود که جزیره هندورابی ویژگی های متفاوت گردشگری با جزیره کیش خواهد داشت.
مونسان گفت:ساختار جزیره هندورابی در فرایند توسعه حفظ خواهد شد و از این رو، حتی یک کیلومتر آسفالت نیز در معابر این جزیره به کار برده نمی شود.
به گفته وی، اجرای طرح هایی برای گردشگری مختص بانوان در زمره نخستین طرح هایی است که در جزیره هندورابی در برنامه دولت تدبیر و امید قرار دارد.
در جدیدترین اقدام شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به عنوان نهاد اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش، طی فراخوانی شناسایی سرمایه گذاری و اجرای رینگ پیرامونی و عملیات تکمیلی مربوط به ساختمان مهمانسرای جزیره هندورابی به ارزش تقریبی چهل میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمد.
جزیره مسطح و مرجانی هندورابی در آب های خلیج فارس در فاصله هشت کیلومتری کرانه جنوبی کشورمان و در فاصله حدود 26 کیلومتری جزیره کیش از توابع بخش کیش واقع در شهرستان بندرلنگه و استان هرمزگان محسوب می شود.
ساختمان پاسگاه دریابانی جزیره هندورابی آذرماه سال جاری با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افتتاح شده است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو