ارس، مقصد گردشگران نوروز93

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28104
ساعت 12:22 يکشنبه 27 بهمن 1392
بازدید کنندگان هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات صنعت گردشگری و هتلداری تهران معتقدند منطقه آزاد ارس از مقاصد مناسب گردشگری در نوروز است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بازدید کنندگان مختلف داخلی در هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات صنعت گردشگری و هتلداری تهران، منطقه آزاد ارس را به عنوان مقصد مناسب گردشگری در نوروز می دانند.
به گفته مخاطبان، زیبایی های حاشیه رود ارس مشوق هر بازدید کننده ای برای حضور مجدد در این منطقه زیبا و با صفا است.
خانم بی باک در بازدید از غرفه ارس می گوید: ماهیگیری در کنار رود ارس و ساعت ها انتظار برای صید ماهی سوف یا زردپر، ایستادن در زیر آب های جاری آبشار آسیاب را از جمله جذابیت های گردشگری ارس هستند که سال پیش با گردش در ایام تابستان خاطرات خوبی را برای من و خانواده ام رقم زد.
یکی دیگر از بازدید کنندگان غرفه ارس در نمایشگاه تهران که گویا نوروز 92 را در ارس تجربه کرده بود، چادر زدن در پارک کوهستان و نگاه کردن به جریان جاری و روان رود ارس، آرامش کلیسای سنت استپانوس در دل کوه های سر به  فلک کشیده، استراحتی هرچند کوتاه در کاروانسرای عباسی را زیبایی های وصف ناپذیر منطقه آزاد ارس برای گردشگری دانست.
آقای خوشدل که مسیر گردشگری ارسباران از خداآفرین تا جلفای منطقه آزاد ارس را در ایام تابستان سالجاری برای گردش انتخاب کرده بود گفت: رانندگی در کنار جنگل های ارسباران، غذا دادن به آهوهای جنگل آینالی و قدم زدن در درون مجموعه تاریخی کردشت و همچنین آب تنی کودکان در ساحل دریاچه سد ارس از جمله خاطراتی بودند که من و خانواده ام در سفر چهار روزه در این مسیر زیبا و واقعا رویایی از آن لذت بردیم.
در ابن میان مسافرانی نیز از کمبود امکانات همچون اماکن اقامتی در فصول پیک سفر در این منطقه گله مند بودند و خواستار حل این مشکلات شدند.
دراین نمایشگاه برخی راهنمایان تور که در مسیر رود ارس و جنگل های ارسباران فعالیت می نمایند و از نزدیک با زیبایی های حاشیه رود ارس آشنایی دارند، پس از دیدن نشریات و بروشورهای موضوع بندی شده جذابیت های منطقه که در بخش های صنایع دستی، امامزاده ها، کلیساها، رود ارس، اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی تهیه و در غرفه ارس به بازدید کنندگان ارائه می گردید، تهیه بروشوری با موضوع سنت ها، آداب و آئین های مردم ارس را جهت تکمیل پکیج ارائه شده ضروری دانستند.
هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات صنعت گردشگری و هتلداری تهران که از تاریخ 24 بهمن ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرده است تا 29 بهمن ادامه دارد.

شناسه خبری: 28104

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو