اولویت سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری جذب گردشگر خارجی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28090
ساعت 14:48 جمعه 25 بهمن 1392
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران با ابراز امیدواری نسبت به خیزش جدید در حوزه گردشگری، گفت: اولویت سازمان در حوزه گردشگری جذب و جلب گردشگران خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران، فضای عمومی کشور را برای جذب گردشگران مساعد ارزیابی کرد و گفت: توسعه گردشگری، تعامل فرهنگی با سایر کشورها و بهبود روابط در تمامی زمینه‌های اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد.
وی در ادامه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به سیاست‌های تشویقی و حمایتی دولت تدبیر و امید به زودی خیزش جدیدی در حوزه گردشگری رخ دهد.
معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت افزایش تعامل فرهنگی با سایر کشورها برای معرفی غنای تاریخ و تمدن ایران اسلامی، ادامه داد: توجه ویژه رئیس جمهور به حوزه گردشگری و ارائه تسهیلات بیشتر به علاقه‌مندان سفر به ایران، نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات اثربخش است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این راستا گام‌های موثری برداشته است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری و حضور بخش خصوصی را در فرآیند توسعه گردشگری لازم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب افزایش تعامل و همکاری فعالین حوزه گردشگری می‌شود.
سلطانی‌فر در ادامه اولویت سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری را جذب گردشگران خارجی دانست و گفت: لزوم توجه به گردشگری داخلی امری روشن است اما اولویت سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری، جلب و جذب گردشگران خارجی است.
وی از اشتغالزایی و ارزآوری به عنوان مزیت‌های حضور گردشگران خارجی در کشور یاد کرد و اظهار داشت: ورود گردشگران خارجی علاوه بر منافع اقتصادی، موجب افزایش تعاملات فرهنگی کشور با سایر ملل می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور در پایان، برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری را در تعامل و همکاری بخش‌های فعال در این حوزه مثبت دانست و افزود: با توجه به حضور تعداد بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشورهای مختلف، اینگونه نمایشگاه‌ها بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه گردشگری است.
یادآور می‌شود، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از افتتاح نمایشگاه خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران به بازدید از این نمایشگاه پرداخت و با تعدادی از غرفه‌دارای گفتگو کرد.
معاون رئیس‌جمهور همچنین در ادامه حضور خود در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از نمایشگاه طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته بازدید کرد.

 

شناسه خبری: 28090

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو