كيش جذاب مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28084
ساعت 13:21 جمعه 25 بهمن 1392
به نظر مي رسد با برنامه هايي كه سازمان منطقه آزاد كيش در نظر گرفته است گردشگران اين جزيره در سال 93 نوروز متفاوتي را تجربه خواهند كرد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش درگفتگو با مانا درباره تمهيدات و اقدامات اين سازمان براي نوروز 93 گفت: ستاد نوروزي سازمان منطقه آزاد كيش از حدود دو ماه تشكيل شده و در اين مدت تدابير و اقدامات مختلفي براي گردشگران دريايي و هوايي اين جزيره اتخاذ و اجرايي شده است.
علي اصغر مونسان از تجهيز فرودگاه كيش خبر داد و گفت: با اجراي طرح توسعه فرودگاه كيش و تجهيز اين فرودگاه به امكانات لازم مسافران و گردشگران اين جزيره از همان ابتداي ورود به كيش فضا و محيط متفاوتي را تجربه خواهند كرد .
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش به آماده سازي بندرگاه كيش براي نوروز 93 نيز اشاره كرد و گفت: در پنج ماه گذشته طرح توسعه ترمينال مسافري بندرگاه كيش كه در دولت قبل كليد خورده بود و روند كندي داشت به طور جدي دنبال شد به طوري كه تاپايان سال شاهد بهره برداري از اين ترمينال خواهيم بود و محدوده 300 متري فعلي به فضايي متفاوت با 14 هزار متر مربغ زير بنا با امكانات و تجهيزات لازم تغيير خواهد يافت و در اختيار مسافران دريايي قرار خواهد گرفت.

** تمهيدات منطقه آزاد كيش براي ورود خودرو به اين جزيره
وي درباره تمهيدات اتخاذ شده براي ورود خودرو مسافران به جزيره كيش نيز اظهار داشت: ما علاقمند هستيم كه گردشگرا نوروزي بدون خودرو شخصي وارد جزيره كيش شوند و در اين راستا با اتخاذ سياستهاي كنترلي و با اقداماتي كه در جهت تقويت و تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي صورت گرفته قصد داريم گردشگران را به ورود به اين جزيره بدون خودروهاي شخصي تشويق كنيم.
مونسان با بيان اينكه در هر حال منعي براي وورد خودروهاي شخصي به جزيره كيش وجود ندارد گفت: براساس سياستهايي كه درراستاي حمل و نقل بهتر در جزيره كيش و جلوگيري از ايجاد ترافيك در نظر گرفته شده است گردشگراني كه علاقمند باشند با خودرو شخصي خود از بنادر آفتاب و چارك و با استفاده از شناور وارد جزيره كيش شوند بايد هزينه بيشتري در مقايسه با افرادي كه بدون خودرو شخصي خود به كيش سفر مي كنند بپردازند.
وي اين هزينه را براي هر خودرو شخصي 150 هزار تومان اعلام كرد در حالي كه اين رقم براي افرادي كه خودرو ندارند و قصد دارند از طريق دريا و با استفاده از شناور وارد جزيره كيش شوند 30هزار تومان خواهد بود.

** ارائه برنامه هاي تفريحي در كيش
مونسان با بيان اينكه براي گردشگران نوروزي برنامه هاي فرهنگي، اجتماعي و هنري جذاب و متنوعي را پيش بيني كرده ايم اظهار داشت: در نوروز 93 برنامه هاي فرهنگي،اجتماعي و هنري جذاب و متنوعي در عرصه خياباني جزيره كيش اجرا به نمايش درخواهد آمد.
وي با اشاره به برگزاري برنامه هاي متنوع در كلبه هور جزيره كيش از راه اندازي يك پياده راه براي عرضه محصولات فرهنگي ،سنتي و همچنين ايجاد يك مسير براي استقرار هنرمندان و نمايش برنامه هاي هنري خبر داد.
وي در ارتباط با فضاي سبز جزيره كيش نيز از بهره برداري از يك پارك 110 هزار مترمربعي در جزيره كيش خبر داد كه در آن، درياچه و رستوران شناور ايجاد شده است.

** ورود شناورهاي جديد به ناوگان تفريحي كيش
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش درباره ورزش ها و تفريحات آبي جزيره كيش نيز اظهار داشت : علاوه بر ورزش ها و تفريحات موجودچند رشته ورزشي و بازي هاي دريايي نيز به تفريحات اين بخش اضافه خواهد شد

** برنامه هاي منطقه آزاد كيش براي كشتي يوناني
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش از افزوده شدن سه تا چهار فروند شناور تفريحي نيز به ناوگان شناورهاي تفريحي جريره كيش خبر داد و گفت: ساماندهي محوطه و محدوده كشتي يوناني نيز در دستور كار قرار گرفته است به طوري كه فضاي تفريحي مناسبي محدوده اين كشتي با ايجاد امكانات تفريحي و رستوران فراهم شده است ضمن اينكه امسال براي اولين بار در كشتي يوناني از نور پرداري و افكت هاي نوري نيز استفاده خواهيم كرد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش درخصوص ساماندهي كشتي يوناني گفت: با توجه به اينكه در مورذد كشتي يوناني با موضوع خوردگي و فرو رفتگي اين كشتي در آب دريا مواجه هستيم با قراردادي كه با دانشگاه شريف امضا كرده ايم به دنبال اين هستيم كه از فرو رفتن و خوردگي بيشتر اين كشتي جلوگيري كنيم و كشتي را به وضعيت پايداري برسانيم.
مونسان گفت: همچنين با مذاكراتي كه با دانشگاه ها و كارشناسان مربوطه داشته ايم درصدد هستيم كه پس از قرار گرفتن كشتي يوناني در يك شرايط پايدار، فضاي تفريحي و امكاناتي مانند رستوران در اين كشتي ايجاد كنيم.

** پيش بيني افزايش ورود مسافر به كيش
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به رشد 14 درصدي پروازه هاي داخلي و 24 درصدي پروازهاي خارجي در پنج ماه سپري شده از مديريت جديد اين سازمان پيش بيني كرد اين روند تا پايان سال و همچنين نوروز 93 ادامه داشته باشد.

منبع: سایت خبری مانا

شناسه خبری: 28084

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو