هنر ستاد تسهیلات سفرهای قشم هدایت موج جمعیت در نوروز است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28025
ساعت 13:54 چهارشنبه 16 بهمن 1392
عضو هیئت مدیره و معاون سیاسی،امنیتی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هدایت موج مسافران جزیره قشم طی ایام تعطیلات پایان سال، هنر ستاد تسهیلات سفرهای دائمی قشم است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، احمد حبیبی با بیان این مطلب در نشست با قائم مقام و رؤسای کمیته های ستاد تسهیلات دائمی سفرهای قشم افزود: با توجه به میزان مسافرت میهمانان و گردشگران طی ایام نوروز به جزیره قشم که چند برابر جمعیت 120 هزار نفری این شهرستان می باشد، کار ستاد تسهیلات سفرهای قشم شبیه ستاد بحران است.
وی ادامه داد: کنترل جمعیت میلیونی در جزیره قشم هنر بزرگی است که فعالان ستاد تسهیلات طی سال های گذشته به خوبی از عهده آن برآمده اند و امروز نیز باید با فراهم کردن شرایط مناسب خدمات بهتر و شایسته تری به میهمانان جزیره قشم ارائه کنیم.
قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: گستردگی خدمات در نقاط مختلف جزیره زیبای قشم، می تواند تجمیع میهمانان و گردشگران در شهر قشم و درگهان را کاهش دهد.
به گفته وی، ستاد تسهیلات سفرهای قشم باید کاری کند که مسافران از سفر به این جزیره خاطره بیاد ماندنی داشته باشند و یکی از مهمترین مباحث این حوزه، برخورد شایسته و درخور شأن گردشگران در مبادی ورودی و خروجی قشم است.
حبیبی تاکید کرد: با درک لازم از شرایط آب و هوایی قشم طی ایام عید نوروز می بایست بعضی از نیازهای اولیه شامل آب، نان، مواد غذایی کنسروی و امثال آن را از هم اکنون در دستور کار داشته باشیم تا در شرایط بد جوی که امکان خروج مسافران از طریق اسکله ها وجود ندارد میهمانان با مشکل مواجه نشوند.
وی، آموزش نیروهای خدماتی در اسکله ها، گمرکات و شناورها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برای مبادی ورودی و خروجی از افراد آموزش دیده خوش اخلاق و خوش برخورد استفاده کنید تا خاطره شیرین سفر به جزیره قشم در ذهن میهمانان ماندگار شود.
معاون سیاسی ، امنیتی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: یکی از امتیازات سفر به قشم بحث امنیت پایدار این جزیره است که باید در حفظ و ارتقای آن تلاش کنیم.
به گفته وی، رفتار بد با مردم و مسافران از سوی هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست و همه باید به شعار تکریم گردشگران در عمل پایبند باشیم.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد بازار رقابت برای ارائه خدمات و فعالیت های مختلف در منطقه آزاد قشم گفت: سیاست اصلی ما در سازمان منطقه آزاد، شکستن انحصار است تا از طریق بازار رقابت، هر کس به اندازه شایستگی های خود سود ببرد.
حبیبی به مساله اسکان مسافران نوروزی قشم اشاره کرد و گفت: دهیاران در 60 روستای جزیره قشم می توانند با ایجاد خانه های استیجاری و گردشگری به ستاد سفرهای دائمی قشم بویژه طی ایام نوروز کمک کنند.
وی همچنین از مکان یابی برای نصب و یا ساخت سرویس های بهداشتی بخصوص در نزدیکی کمپ های پیش بینی شده نیز به عنوان یکی از نیازهای مهم سفر به این جزیره نام برد.
قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای قشم نیز با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال، اجرایی شدن هر چه زودتر و بهتر برنامه کمیته های مختلف این ستاد را با هدف ارائه خدمات شایسته به انبوه میهمانان و گردشگران مورد تاکید قرار داد.
فرزین حقدل گفت: نصب تابلوهای راهنما در مسیر جاده های مواصلاتی قشم علاوه بر کاهش ترافیک، میهمانان این جزیره را در انتخاب مسیر مورد نظر کمک می کند.
وی افزود: براساس آمار هر سال شمار مسافران نوروزی قشم بیشتر از سال گذشته بوده و امسال نیز بطورحتم ستاد تسهیلات و مردم خونگرم قشم میزبان شمار زیادی از گردشگران از اقصی نقاط کشور در این جزیره زیبا خواهند بود.
در این نشست هر یک از رئیسان کمیته های مختلف ستاد تسهیلات سفرهای قشم نیز با اعلام آمادگی جهت ارائه خدمات شایسته به انبوه مسافران نوروزی، درعین حال با مطرح کردن شماری از مشکلات خواستار تصمیمات جمعی برای حل آن شدند.
همه ساله شمار زیادی از مردم ایران زمین از نقاط مختلف کشور از 15 اسفند ماه تا 15 فروردین سال بعد به مدت 30 روز با استفاده از راههای هوایی، زمینی و دریایی به جزیره زیبای قشم در جنوب ایران سفر می کنند.
میهمانان قشم در سفر به این جزیره زیبا علاوه بر استفاده از هوای کاملا بهاری، از سایت های ویژه گردشگری قشم شامل طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره ها، جزایر ناز، غارهای خوربس، سایت تخم گذاری لاک پشت ها، دلفین های هنگام، تنگه چاهکوه، سواحل زیبا، موزه ژئوپارک، امامزاده سید مظفر (ع)، شاه شهید، برکه های قدیمی، مساجد تاریخی، جنگل دریایی حرا، جزایرهرمز، لارک و هنگام، قلعه پرتغالی ها، بادگیرهای منحصر بفرد بندر تاریخی لافت، چاه های تلا، ورزش های دریایی، ماسه های رنگی هنگام، مناطق دیدنی جزیره هرمز، غذاهای مردم بومی جزیره و خرید ارزان از بازارها و مجتمع های تجاری نیز استفاده می کنند.

شناسه خبری: 28025

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو