جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری موجب توسعه منطقه آزاد اروند می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27988
ساعت 09:38 دوشنبه 14 بهمن 1392
توجه به بخش های مختلف گردشگری ، تاریخی و فرهنگی آبادان، خرمشهر و مینوشهر می تواند موجب جذب سرمایه گذار و توسعه گردشگری در منطقه آزاد اروند شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید مرتضی نعمت زاده گفت: شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر از سابقه خوبی در بحث گردشگری، تاریخی، فرهنگی و حتی دفاع مقدس برخوردار هستند از این رو توجه به این  بخشها می تواند علاوه بر جذب سرمایه گذار توسعه گردشگری را نیز به همراه داشته باشد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد : موضوع توسعه گردشگری شهرهای آبادان، خرمشهر و مینو شهر در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
نعمت زاده از وجود رودخانه ها ، نخلستان های بکر، بناهای تاریخی، مساجد مهم ، موزه های جنگ، یادمان های شلمچه و والفجر 8 و نزدیکی به تالاب بین المللی شادگان به عنوان برخی از پتانسیل های موجود این شهرها در بخشهای یاد شده ذکر کرد و اظهار کرد: در زمان حاضر در حال تدوین برنامه ی جامع گردشگری با هدف جذب گردشگر و جلب سرمایه گذاران و بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری منطقه هستیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به وجود سه رودخانه اروند و بهمنشیر در آبادان و کارون در خرمشهر بر رونق گردشگری آبی در منطقه تاکید کرد و تصریح کرد: برای این منظور اقدامات اولیه برای استفاده بهینه از این پتانسیل خدادادی انجام شده است.
نعمت زاده با تاکید بر احیای گردشگری منطقه ای و بومی به منظور بهره وری حتی در سطح ملی و بین المللی یادآور شد: در این راستا باید از تمامی امکانات و ابزار موجود در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.
وی گفت: در زمان حاضر با کارگیری مشاوران توانمند و طراحی برنامه های میان مدت و بلند مدت که جنبه عملیاتی دارند کارها در حال پیگیری و انجام است.
معاون فرهنگی،  اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وسعت دو هزار هکتاری مینوشهر در فاصله 10 کیلومتری خرمشهر افزود: طبیعت بکر و سراسر پوشیده از نخلستان این منطقه اين جزيره را به اكوسيستم مناسبی برای زيست پرندگان مهاجر تبدیل کرده است.
نعمت زاده اظهار کرد: به دنبال احیای این منطقه در قالب گردشگری هستیم برای این منظور در بخشهایی از آن ویلاهایی  تحت عنوان شهر ویلا احداث می شود که می تواند مورد استفاده و حتی خرید توسط گروههای مختلف اعم از ورزشکار، هنرمند  و سرمایه گذار قرار گیرد.
به گفته وی ساخت بازارها و مراکز تجاری در این منطقه نیز دیده شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و حضور پر تعداد میهمانان نوروزی در منطقه تصریح کرد: بسته های مشخص مسافرتی برای میهمانان تهیه شده است که بر این اساس مناطق مختلف گردشگری، تاریخی، مذهبی و دفاع مقدس موجود منطقه در قالب بروشور به آنان معرفی و شناسانده می شود.
نعمت زاده افزود: این بسته ها به معرفی کانون های گردشگری طبیعی ، تاریخی و دینی جهت بازدید ، معرفی اماکن خرید ، اقامتی ، پذیرایی و تفریحی برای خانواده ها جهت سهولت هر چه بیشتر دسترسی گردشگران و ایجاد احساس امنیت و آسایش برای آنان و همچنین خاطرات خوب و لذت بخش از سفر به این منطقه در اذهان عمومی ایجاد می کند.
وی از تمامی مسئولان و مردم شهرهای آبادان و خرمشهر خواست تا با کمک و همراهی یکدیگر در جهت ارائه یک تصویر خوب و ماندگار از منطقه به میهمانان نوروزی و مسافران تلاش کنند.

شناسه خبری: 27988

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو