سازمان میراث فرهنگی رقیب بخش خصوصی نیست

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27967
ساعت 08:43 شنبه 12 بهمن 1392
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هدایت، حمایت و نظارت سرلوحه فعالیت های این سازمان است و ما هیچ گاه نمی خواهیم رقیب بخش خصوصی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، مرتضی رحمانی موحد در آیین اختتامیه هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه صنایع دستی در جزیره کیش، رونق گردشگری را از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
وی اظهار کرد: تلاش مسوولان گردشگری کشور در راستای ایجاد تعامل، هم اندیشی، مشارکت و نزدیکی دست اندرکاران و فعالان بخش گردشگری است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآوری کرد: گردشگری در جهان امروز سیر تعاملی در روابط اجتماعی است که جنبه های فنی و زیرساختی آن، فرایندی است که این تعامل ها بر بستر آن قرار گرفته است.
رحمانی موحد گفت: مسوولیت خطیری بر عهده دستگاه ها، سازمان ها و نهادها و اصناف مختلف مرتبط با گردشگری به عنوان حلقه های این مجموع است و باید با عزم، اراده و انسجام در مسیر توسعه این صنعت حرکت کنیم.
این مقام مسوول از سازمان منطقه آزاد کیش به خاطر برپایی هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع دستی و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه صنایع دستی در جزیره کیش قدردانی کرد.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی نیز در سخنانی در این آیین، صنعت گردشگری را سودآورترین صنعت پس از صنعت نفت و خودروسازی عنوان کرد و گفت: این شرکت از برنامه های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه گردشگری حمایت می کند.
امرالله موسوی با اشاره به استعدادها و امکانات خوب کشورمان در بخش گردشگری گفت: از طریق رونق گردشگری می توان آثار بسیاری از تحریم ها را کم اثر کرد.
محمد خیاطیان مشاور و مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین توسعه گردشگری در جزیره کیش را مدیون تعامل و همکاری بخش خصوصی با این سازمان دانست و گفت: سطح مطلوب هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش نشان داد که این جزیره ظرفیت خوبی برای برپایی نمایشگاه های بزرگ در حوزه گردشگری را دارد.
هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه صنایع دستی که شامگاه سه شنبه گشایش یافته بود، شامگاه جمعه به کار خود پایان داد.
182  شرکت داخلی فعال در حوزه گردشگری به همراه نمایندگانی از هفت کشور خارجی و 110 شرکت در زمینه صنایع دستی کشور در این نمایشگاه به معرفی خدمات و محصولات خود پرداختند.
شرکت های خارجی از کشورهای ارمنستان، آمریکا (ایرانیان مقیم ایالات متحده)، تاجیکستان، آلمان، تایلند، ترکیه و مالزی در این نمایشگاه بین المللی حضور داشتند.

 

شناسه خبری: 27967

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو