اعلام آمادگي چهار كشور خارجي براي سرمايه گذاري در كيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27962
ساعت 10:36 پنج‌شنبه 10 بهمن 1392
سفراي كشورهاي اتريش، ژاپن، تايلند و كويت آمادگي كشورخود را يراي سرمايه گذاري در كيش اعلام كردند.

علي اصغر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با سفراي كشورهاي اتريش، ژاپن، تايلند، كويت و دبير اول سفارت مالزي در كشورمان دیدار کرد.
در اين ديدار فردريش اشتيفت سفير اتريش در كشورمان با اشاره به تغيير فضاي سياسي كشور در دوره جديد دولت تدبير و اميد گفت: شركت هاي اتريشي علاقه مند به حضور در كيش هستند.
وي با بيان اين كه ايران بزرگترين بازار در منطقه محسوب مي شود افزود: ما مشتاق پيوستن به اين بازار هستيم و اطمينان داريم روابط بين دو كشور گسترش پيدا خواهد كرد.
سفيراتريش با بيان اين كه در چند ماه گذشته ايران به عنوان مقصد گردشگري در رسانه هاي گروهي اتريش مطرح شده گفت: ما خواهان اين هستيم  ايران و به نوبه آن كيش به عنوان مقصد گردشگري مردم اتريش شناخته شود.
مجدي الظفيري سفير كويت در كشورمان نيز در اين ديدار با ابراز خوشحالي از سفر به كيش و توصيف زيبايي ها ،آرامش و هواي سالم اين جزيره گفت: جزيره كيش براي خيلي از جهانيان ناشناخته است و آمادگي داريم سرمايه گذاران كويتي را براي حضور فعال در كيش ترغيب كنيم.
همچنين كوجي هانه دا سفير ژاپن در تهران كه براي نخستين بار به كيش سفر كرده است در ديدار با مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با تشكر از ميهمان نوازي مهندس مونسان و با اشاره به علاقه مندي ژاپني ها براي حضور در ايران گفت: با سفر 5 روزنامه نگار ژاپن مستقر در تهران به جزيره كيش، اين فرصت هاي سرمايه گذاري و جاذبه هاي گردشگري كيش بيش از پيش به مردم ژاپن معرفي خواهد شد.
وي علاقه كشور خود را براي ارتباط بيشتر با كشورمان  يادآور شد و گفت : تجار و سرمايه گذاران ژاپني را در خصوص سفر به  ايران و به نوبه آن كيش ترغيب خواهيم كرد.
سوكا سوستي سفير تايلند در كشورمان با ابراز اين كه مبهوت زيبايي هاي كيش شدم  گفت: اين ديدار آغاز خوبي براي روابط في مابين خواهد بود و در هفته آينده با حضور در نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري كه در كيش برگزار مي شود  در تحقق اين امر كوشش خواهيم كرد.
وي افزود: ما پيام رسان زيبايي هاي كيش و فرصت هاي سرمايه گذاري به گردشگران و سرمايه گذاران تايلندي خواهيم بود.
همچنين علي اصغر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در اين ديدار با خوشامدگويي به سفراي كشورهاي خارجي ياد شده، با اشاره به تسهيلات سرمايه گذاري در كيش گفت: عدم نياز به رواديد ، ورود و خروج ارز بدون محدوديت و نبود كاغذ بازي هاي اداري در كيش، فرصت خوبي براي سرمايه گذاري خارجي در اين جزيره زيبا فراهم كرده است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با تاكيد بر لزوم معرفي بيش از پيش كيش به جهانيان گفت: ارتباطاتی با سفارتخانه های خارجی درتهران صورت گرفته و دعوتنامه هایی ارسال شده است که با تحرک دستگاه دیپلماسی، امیدواریم که اتفاقات خوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی روی دهد.
وي از آمادگي شركت هواپيمايي كيش براي برقراري خط پروازي با امكانات business class به اقصي نقاط جهان خبر داد و گفت: آمادگي داريم زمينه حضور گردشگران خارجي را جهت سفر به كيش و بهره گيري از مواهب طبيعي و جاذبه هايي نظير هواي پاك، سواحل زيبا و درياي شفاف، غواصي و امنيت مثال زدني فراهم كنيم.
مونسان با اشاره به چهار فصل بودن كشورمان و بيان اين كه در ايران از اسكي روي برف تا اسكي روي آب تنها با هواپيما نيم ساعت زمان لازم است تاكيد كرد: سواحل جزيره كيش با نوع مديریتي كه دارد براي گردشگران خارجي جذابيت هاي خاص خود را دارد و ما هيچگاه، دنباله رو جذب گردشگر خاص مناطق ديگر همچون دوبي نبوده ايم.
مونسان با بيان اين كه " جزيره كيش بهشت خانواده ها است" شعار ما در بحث گردشگري است گفت: جزيره كيش بواسطه قرار گرفتن در نقطه مقابل آب و هوايي با برخي از كشورها، بويژه كشورهاي اروپايي و نزديكي به كشورهاي منطقه، فرصت مناسبي را براي ارتباط في مابين و گسترش روابط در زمينه گردشگري و سرمايه گذاري فراهم مي كند تا خانواده ها در اين محيط با آسايش به تفريح بپردازند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به دربرگیری جزایر کیش، هندورابی، فارور و فارورگان در حوزه ماموریت این سازمان و ذكر مشخصات هر يك از جزاير ياد شده گفت: از شما سفرا مي خواهم سرمايه گذاران و تورگردانان كشور متبوع خود را براي حضور در كيش دعوت كنيد.
مونسان تاكيد كرد: ايران دور جديد مديريت را به رياست دكتر روحاني رئيس جمهور پشت سر مي گذارد و در اين خصوص دولت تدبير و اميد، سعي در تقويت ارتباطات خود با كشورهاي جهان را دارد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو