جزیره کیش دروازه رشد و توسعه صنعت گردشگری کشور خواهد بود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27949
ساعت 09:39 چهارشنبه 9 بهمن 1392
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تدابیر دولت تدبیر و امید، مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش دروازه رشد و توسعه صنعت گردشگری در کشور خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان این سخنان را در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه صنایع دستی که با حضور سفرای کشورهای خارجی، مسوولان و فعالان حوزه گردشگری داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد، عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با یادآوری نقش گردشگری در تحرک و رونق اقتصاد کشورهای جهان گفت: امروزه گردشگری تبدیل به یک صنعت شده است و همگان به این موضوع اذعان دارند که گردشگری در همه موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی کشورها تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: رونق گردشگری حل مشکلات حوزه اشتغال و ارتقای سطح امنیت داخلی و وجهه بین المللی کشورها را به دنبال دارد.
مونسان اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، حجم مبادله پولی ومالی این صنعت در سال 2010 به میزان 900 میلیارد دلار بوده است و در این سال 900 میلیون گردشگر در این صنعت سهیم بوده اند.
وی با اشاره به بهره برداری کشورهای در حال توسعه از صنعت گردشگری به عنوان مسیر میانبر برای جذب درآمد ارزی گفت: بنا بر پیش بینی ها شمار گردشگران در سال 2020 به 1.6 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت که باید با برنامه ریزی مناسب، سهم شایسته ای از بازار گردشگری بین المللی را به دست آوریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به جایگاه تعریف شده در سیاست های دولت تدبیر و امید برای جزیره کیش در زمینه گردشگری گفت: در این راستا برنامه هایی مدون شده و سیاست های منطقه آزاد بر اساس موضوع گردشگری تدوین شده و در حال اجرا هستند.
مونسان اظهار کرد: منطقه آزاد کیش درگام نخست در صدد آن است که زیرساخت های گردشگری در کیش پایدار شوند و بستر لازم برای سرمایه گذاری در این حوزه فراهم شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به دربرگیری جزایر کیش، هندورابی، فارور و فارورگان در حوزه ماموریت این سازمان گفت: طرح های حوزه گردشگری در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد.
وی با دعوت از صاحب نظران برای طرح ایده ها و دیدگاه های خود در راستای اعتلای صنعت گردشگری در جزیره کیش گفت: منطقه آزاد کیش از هرآنچه در توان دارد بهره خواهد گرفت تا موضوعات مرتبط با گردشگری، پررنگ تر و جذاب تر در این جزیره شکل گیرد.
در این آیین سفیران کشورهای اتریش، ژاپن، کویت، تایلند، دبیراول سفارت مالزی در تهران، مسوولان و فعالان حوزه گردشگری از داخل و خارج کشور حضور داشتند.
این نمایشگاه که با حضور شرکت های فعال در حوزه گردشگری از هفت کشور خارجی برپا شده است، تا 11 بهمن ماه از ساعت 17 تا 23 هر روز پذیرای بازدید کنندگان است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو