سفیر اتریش در ایران: دو کشور مناسبات بهتری خواهند داشت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27948
ساعت 09:32 چهارشنبه 9 بهمن 1392
سفیر اتریش در ایران گفت: شکل گیری مناسبات بهتر با جمهوری اسلامی ایران از اهداف کشور اتریش است.
فردریش اشتیفت در کیش در پاسخ به سووالی درباره چشم انداز مناسبات ایران با غرب پس از امضای توافق نامه ژنو افزود: تنها می توانم درباره کشور خود سخن بگویم و آن این که از امضای این توافق بسیار خوشحال هستیم چرا که در پرتو اجرای این توافق، ایران و کشورهای دیگر می توانند رابطه خیلی بهتری داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن نهایی توافق ژنو، ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران، اروپا و آمریکا در کنار یکدیگر قرار گیرد و طرفین در این فضا برای ارتقای سطح مناسبات اقدام کنند.
سفیر اتریش در تهران در پاسخ به این سووال که در کدام حوزه ها زمینه توسعه بیشتر مناسبات تهران – وین در آینده نزدیک وجود دارد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و اتریش می توانند در همه زمینه ها همکاری های خود را گسترش دهند.
وی گفت: بیش از 150 سال است با ایران مناسبات دوستانه داریم از سال 1870 میلادی سفارت اتریش در ایران در حال فعالیت است و امروز مرکز فرهنگی و دفتر تجارتی در تهران داریم که سبب شده است ایران یکی از بزرگترین شرکای اقتصادی اتریش در منطقه باشد.
اشتیفت بیان کرد: ظرفیت های زیادی برای تقویت مناسبات تهران- وین در حوزه هایی نظیر اقتصاد و صنعت، فرهنگ و دانشگاه و هر زمینه دیگری می تواند وجود داشته باشد.

 ** علاقه زیاد اتریشی ها برای سفر به ایران
سفیر اتریش در تهران که برای شرکت در هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته به جزیره کیش سفر کرده است، در پاسخ به سووالی مبنی بر این که آیا آن سفارت برنامه ریزی جدیدی برای تبادل گردشگر با ایران گفت: اکنون نمی توانم در این باره سخن بگویم ولی فکر می کنم علاقه زیادی در اتریشی ها برای سفر به ایران وجود دارد.
وی افزود: اگر ما پروازها در مسیر دو کشور را داشته باشیم می توانیم خیلی زود این هدف را تحقق یافته ببینیم.
اشتیفت گفت: مقاصد اصلی گردشگران اتریشی در ایران، شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و یزد خواهد بود و البته اگر جزیره کیش هم به خوبی معرفی شود مقصد خوبی برای هموطنانم در سفر به ایران خواهد بود.

** تاریخ ایران کهنه تر از اتریش است
سفیر اتریش در تهران در پاسخ به سووالی مبنی بر این که آیا حضور وی در نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش به معنای دنبال کردن برنامه ای برای توسعه همکاری های تهران- وین در حوزه گردشگری است، گفت: امیدوارم در این زمینه بتوانیم همکاری هایی داشته باشیم و می توانم بگویم که درباره آن داریم فکر می کنیم.
وی بیان کرد: ایران و اتریش از نظر ظرفیت های گردشگری تشابه زیادی به یکدیگر دارند و آثار زیادی از دو کشور در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده اند؛ البته این را هم می دانیم که ایران از نظر جغرافیایی و جمعیت خیلی بزرگتر از اتریش است و نیز تاریخ کشور شما کهنه تر و قدیمی تر از تاریخ ما است.
اشتیفت گفت: مطمئن هستم که اگر با هم همکاری کنیم چیزهای زیادی را می توانیم از یکدیگر یاد بگیریم.

 ** تحت تاثیر زیبایی جزیره کیش قرار گرفتم
در ادامه این گفت و گو، خبرنگار ایرنا در کیش از این دیپلمات اروپایی پرسید که با توجه به آمادگی منطقه آزاد کیش برای برقراری خط پروازی از این جزیره به سایر نقاط جهان، آیا اتریش تمایلی به برقراری این خط پروازی دارد؟
سفیر اتریش در تهران گفت: نخستین بار است که به جزیره کیش سفر می کنم و از این سفر خیلی خوشحال هستم و تحت تاثیر زیبایی های این جزیره و هتل های مدرن آن قرار گرفتم.
وی افزود: آنچه در ارتباط با سووال شما می توانم بگویم این است که وقتی خواسته ای وجود دارد راه حلی نیز وجود خواهد داشت ولی نباید از یاد ببریم که برقراری پرواز مورد نظر به این موضوع وابسته است که بتوانیم هواپیما را پر از مسافر کنیم یا خیر.
علاوه بر سفیر اتریش، سفیران کشورهای ژاپن، تایلند، کویت و دبیر اول سفارت مالزی در تهران نیز برای شرکت در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه صنایع دستی کیش به این جزیره سفر کرده اند.
این نمایشگاه تا روز جمعه یازدهم بهمن ماه از ساعت 17 تا 23 در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش پذیرای بازدید کنندگان است.

 منبع: ایرنا ـ کیش

شناسه خبری: 27948

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو