رابطین بهداشت، رکن اصلی در مردمی کردن سلامت در جامعه هستند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27894
ساعت 08:05 يکشنبه 6 بهمن 1392
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس در نشست هم اندیشی رابطین بهداشت و سلامت منطقه آزاد ارس گفت: جامعه علمی امروز واژه سلامت را تنها به جامعه پزشکی محدود نکرده و گستره کاری وسیعی برای نظام سلامت اجتماعی و فردی قائل است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بهرام سرمست افزود: رابطین بهداشت و سلامت به عنوان مهمترین رکن نظام جامع سلامت اجتماعی و فردی که شامل پزشک، بیمار، پرستار، تکنولوژی و تجهیزات می باشد، نقش مهمی در نهادینه سازی مردمی کردن سلامت به عنوان یک رویکرد جدید و پیشرفته در این حوزه نقش ایثارگرانه دارند.
سرمست با هشدار در مورد شیوع بیماریهای شهر نشینی با توسعه صنعتی و اجتماعی منطقه عنوان کرد: رابطین بهداشت و سلامت باید در این حیطه بصورت جدی وارد شده و آموزش های پیشگیرانه را به مثابه بهترین ، موثرترین و ارزانترین روش مقابله با این پدیده در اجتماع توسعه دهند.
در ادامه این جلسه دکتر افشار جانشین شبکه بهداشت منطقه آزاد ارس ضمن تبیین عملکرد و سیاست های جاری در حوزه سلامت و بهداشت در منطقه آزاد ارس گفت: ارس و شهرستان جلفا یکی از موفق ترین مناطق کشور در موضوع اجرا و توسعه برنامه ملی رابطین بهداشت و سلامت سهتند و تلاش خواهد شد این موقعیت ممتاز با برگزاری کلاس های آموزش و توجیه رابطین بهداشت و سلامت به روش ها و رویکرد های جدید تداوم یابد.
شبکه بهداشت و درمان منطقه آزاد ارس از شهریور سالجاری در این منطقه شروع بکار کرده و با تشکیل کمیته های مختلف کاری در حوزه های رابطین بهداشت، بهداشت محیط و سایر حوزه ها موضوعات بهداشتی و سلامت را در این منطقه ساماندهی و مدیریت می نماید.

شناسه خبری: 27894

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو