ایران در زایش قهرمانان ملی سرآمد است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27888
ساعت 15:49 جمعه 4 بهمن 1392
رییس اداره میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم گفت: تاریخ سرزمینی ایران نشان از زایش قهرمانان ملی در دوران متفاوت و در جای جای این کشور پهناور دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالرضا دشتی زاده همزمان با آئین های هفته گردشگری قشم و در سومین همایش امام قلی خان در قلعه پرتغالی های شهر قشم افزود: تاریخ ایران گواه این حقیقت است که این سرزمین در زایش قهرمانان ملی سرآمد بوده بطوری که امروز نیز می توان در جای جای کشورمان قهرمانان فراوانی را یافت که نامشان در تاریخ این سرزمین جاودانه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه قهرمانان ملی کشورمان برخواسته از توده مردم بودند، تصریح کرد: نام آوران ملی ایران از گذشته های دور تا کنون از جمله امامقلی خان هیچگاه وامدار دولتمردان زمان خود نبوده و آنان هیچگاه در جنگ آفرینی نیز پیشگام نشدند.
به گفته رییس اداره میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم، دریای پارسی (خلیج فارس) خاستگاه شخصیت های بزرگی همانند امامقلی خان، علی دلواری و دیگر قهرمانانی است که با فدا کردن جان و خون پاک خود، به متجاوزان و استعمارگران فرصت حضور در خاک ایران را ندادند.
دشتی زاده تصریح کرد: قهرمانان ملی ایران در امور عام المنفعه نیز جایگاهی ویژه داشتند و در صیانت و پاسداری از مرز و بوم ایران بدور از جنگ طلبی نیز سرآمد بوده اند.
وی سرنوشت و فرجام بیشتر قهرمانان ملی از جمله میرزا کوچک خان، ستارخان، امیرکبیر و مصدق را ناخوشایند توصیف کرد و گفت: امروز برای گرامیداشت قهرمانان ملی کشورمان باید تلاش کنیم و زندگی آنان را بازسازی و بازآفرینی کرده و مطمئن باشیم این اقدام به اقتدار ملی ایران کمک خواهد کرد.
رییس اداره میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم از سردار امامقلی خان به عنوان یکی از قهرمانان بی بدیل تاریخ کشورمان نام برد و گفت: این سردار دوران صفوی در چنین روزهایی و در همین محل که به عنوان قلعه پرتغالی ها از آن یاد می شود، با جنگ تمام عیار سه روزه توانست متجاوزان پرتغالی را از جزایر خلیج همیشه فارس بیرون کند.

شناسه خبری: 27888

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو