هنرمندان به توسعه جزیره قشم کمک کنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27882
ساعت 14:25 جمعه 4 بهمن 1392
مشاور عالی شورای هماهنگی مناطق آزاد در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: هنرمندان می توانند با بهره گرفتن از زبان هنر با معرفی قابلیت ها و جذابیت های جزیره قشم به توسعه این جزیره کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد علی زم در جمع هنرمندان و اصحاب فرهنگ جزیره قشم افزود: وجود جنگل های حرا، گونه های منحصر بفرد پرندگان ، آثار تاریخی و طبیعی و همچنین سواحل زیبای این جزیره می تواند زمینه خلق آثار بدیع هنری را برای معرفی این جزیره فراهم کند.
وی اظهار کرد: اگر هنر با اقتصاد این جزیره عجین شود از ظرفیت های بی بدیل آن می توان به گونه ای بهره گرفت که منابع درآمدی فراوانی نصیب مردم این جزیره شود.
زم ادامه داد:توسعه این جزیره با محوریت نفت، فولاد و گردشگری راه به جایی نمی برد، بلکه کالبد این جزیره نیاز به روح بزرگی دارد که آن هم هنر است.
مشاور عالی شورای هماهنگی مناطق آزاد در امور فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: تنها با زبان هنر می توان زیبایی های این جزیره را در راه توسعه بکار گرفت و اگر مسوولان جزیره قشم بتوانند از راه هنر زیبایی های انسانی را در این جزیره زنده کنند، نیازی به تبلیغ برای کشاندن گردشگران به این جزیره نیست، زیرا آنان خود به سمت قشم سرازیر می شوند.
وی از هنرمندان جزیره قشم خواست با تولید و خلق آثار فاخر هنری در رشته های مختلف به مسوولان این جزیره یاری دهند تا آنان با دمیدن روح هنر طرح های اقتصادی را بهتر اجرا کنند.
زم، این اندیشه را که دریا تنها برای صید ماهی قابل استفاده است، نمونه ای از تبعات جدایی اقتصاد از هنر دانست و گفت: در حالی که در دنیا از دریا صدها نوع بهره برداری می شود، مردم قشم از این موهبت محروم مانده اند و علت آن در حاشیه بودن هنرمندان و بی اعتنایی برخی از مسوولان به معجزه هنر است.
مشاور عالی شورای هماهنگی مناطق آزاد در امور فرهنگی و اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود تصمیم رییس جمهوری و مدیریت کلان مناطق آزاد مبنی بر ایجاد یک مدیریت ویژه فرهنگی در این مناطق را بعد از بیش از 20 سال که از تاسیس این مناطق سپری می شود، ارزشمند توصیف کرد.
زم خطاب به هنرمندان قشم بیان داشت:امروز که فضا برای پرداختن به هنر در این مناطق بسیار مساعد شده است باید از این فرصت به بهترین نحو بهره ببرید و با تشکیل نهادها و انجمن ها از حقوق خود صیانت و توانمندی هایتان را اثبات کنید.
در این نشست ، مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه و شماری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر جزیره قشم در مورد وضعیت فعالیت های هنری و فرهنگی در این جزیره مطالبی مطرح کردند.

شناسه خبری: 27882

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو