قشقاوی:به آينده و توسعه جزيره كيش خوش بين هستم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27832
ساعت 09:48 دوشنبه 30 دی 1392
حسن قشقاوي در جلسه معارفه رئيس جديد نمايندگي وزارت امور خارجه کيش گفت: با روحيه و پشتكاري كه از مهندس مونسان سراغ دارم، به آينده و رشد و توسعه جزيره كيش خوش بين هستم.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون وزیر امور خارجه در امور مجلس، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور در ديدار با علي اصغر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش مرتضي صيرفي را به عنوان رئيس جديد نمايندگي وزارت امور خارجه کيش معرفي كرد.
در اين ديدار معاون وزیر امور خارجه در امور مجلس، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور با اشاره به آمادگي وزارت امور خارجه براي همكاري هر چه بيشتر در بخش اقتصادي و گردشگري با سازمان منطقه آزاد كيش گفت: اين وزارتخانه سعي دارد در راستاي سياست مديريت سازمان منطقه آزاد كيش، روند ورود گردشگر خارجي به كيش را تقويت كند.
قشقاوي در اين جلسه از صدور هشت هزار رواديد فرودگاهي از ابتداي سال جاري تا كنون در فرودگاه بين المللي كيش خبر داد و گفت: صدور اين تعداد رواديد، نشان دهنده فعاليت و رونق فرودگاه بين المللي كيش و پتانسيل اين جزيره زيبا در جذب گردشگر خارجي است.
قشقاوي با بيان اين كه رئيس جمهور كشورمان به بحث گردشگري و مناطق آزاد توجه ويژه دارند گفت: با روحيه و پشتكاري كه از مهندس مونسان سراغ دارم، به آينده و رشد و توسعه جزيره كيش خوش بين هستم.
مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش نيز در جلسه معارفه رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه کيش گفت: مأموريت اصلي كيش گردشگري است و بايد طوري برنامه ريزي كنيم كه در هر روز از سال، برنامه هاي متنوع فرهنگي، هنري، ورزشي و ... را در كيش برگزار كنيم.
وي با بيان اين كه در گام نخست سعي داريم زمينه حضور فعال ايرانيان خارج از كشور در كيش را فراهم كنيم اظهار داشت: ارتباطاتی نيز با سفارتخانه های خارجی درتهران صورت گرفته و دعوتنامه هایی ارسال شده است و با تحرک دستگاه دیپلماسی، امیدواریم که اتفاقات خوبی در همكاري هاي في مابين صورت گيرد.
مونسان با اشاره به برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر فجر، رقابت هاي ورزشي تيم هاي ملي و باشگاهي در كيش و اردوي آنان در اين جزيره افزود: قصد داريم برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری، جاذبه هاي گردشگري و امكانات کیش، نامه هايي به سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها ارسال كنيم.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش در جهت تکمیل زیرساخت های رفاهی وگردشگری گفت: نقش وزارت امور خارجه  و همكاري اين وزارتخانه با سازمان منطقه آزاد كيش مي تواند در جذب گردشگر خارجي به كيش موثر باشد.
همچنين در اين جلسه مقررشد سايت سازمان منطقه آزاد كيش به نشاني www.kish.ir در سايت  سفارتخانه ها و نمايندگي هاي وزارت امور خارجه كشورمان فعال شده و جزيره كيش به زبان بومي آن كشورها معرفي شود.
همچنين در اين جلسه مقرر شد وزارت امور خارجه كمك كند سفرا، كاردانان، مسئولين اقتصادي و سركنسولگري هاي سفارت هاي كشورهاي خارجي در ايران در جزيره كيش حضور يابند تا زمينه همكاري هاي دو جانبه فراهم شود.
جزيره كيش سالانه پذيراي بيش از يك ميليون و 500 هزار گردشگر داخلي و خارجي در سال است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو