ساخت و ساماندهی سه کمپ گردشگری در لافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27831
ساعت 09:41 دوشنبه 30 دی 1392
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات ساخت و ساماندهی سه کمپینگ ویژه گردشگری در بندرتاریخی لافت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالجواد کمالی با بیان این مطلب گفت: عملیات ساخت و ساماندهی سه کمپینگ در بندر تاریخی لافت به عنوان دروازه ورودی قشم که نخستین اکو موزه کشور را در اختیار دارد در حوزه گردشگری از اهمیتی ویژه برخوردار است.
او گفت: بندر تاریخی لافت بیشترین آثار تاریخی را در بزرگترین جزیره قشم و در کنار دریای خلیج فارس، در اختیار دارد که با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات پایان سال فراهم کردن شرایط گردشگری در این بندر تاریخی ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم  اظهار داشت: عملیات ساخت و ساماندهی کمپینگ های بندر تاریخی لافت همانند تمامی پروژه های دیگر این روستای تاریخی با همکاری مدیریت فنی و عمرانی سازمان و با همکاری شورای اسلامی و اهالی این روستا با هدف توسعه گردشگری تاریخی و کمک به جامعه محلی آغاز شده است.
به گفته وی، ساخت و ساماندهی سه کمپینگ " کهور کربند "، " کم گان " و " لودریا " در فضایی به وسعت تقریبی سه هزار متر مربع  در کنار بلوار ساحلی و محله های پیرامونی بندر تاریخی لافت به توسعه حوزه گردشگری این منطقه کمک می کند.
کمالی با اظهار امیدورای برای پایان کار این سه کمپینگ تا پیش از آغاز تعطیلات پایان سال، ایجاد سنگفرش، ساخت حمام، تعمیر و ساخت سرویس های بهداشتی، توسعه فضای سبز و مبلمان در این سه کمپینگ با هزینه ای افزون بر 4 میلیارد ریال را از مهم ترین اقدامات این پروژه ها دانست.
وی در پایان تاکید کرد: استفاده از درختان بومی، مبلمان و سنگ فرش مطابق با معماری کهن مردم بندر تاریخی لافت و نامگذاری این کمپینگ ها با اسامی مرتبط  با فرهنگ محلی و بومی نیز از ویژگی های این سه کمپینگ گردشگری در بندر تاریخی لافت است.

شناسه خبری: 27831

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو