ویژه برنامه‌های هفته گردشگری قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27825
ساعت 12:51 شنبه 28 دی 1392
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته گردشگری در قشم از اول تا هفتم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالجواد کمالی با بیان این مطلب به خبر قشم گفت: هفته گردشگری قشم از اول تا هفتم بهمن ماه هر سال در تقویم گردشگری منطقه آزاد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ثبت رسیده است.
وی افزود: جشن های ویژه هفته گردشگری سال جاری در ادامه جشن های ویژه میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) وهفته وحدت موجی از شادی ها را در این منطقه به همراه خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: برنامه های هفته گردشگری قشم با مراسم سومین همایش گرامیداشت سردار نامی امام قلی خان در محل قلعه پرتغالی های شهر قشم و با حضور مسئولان کشوری، استانی و مدیران منطقه آزاد و ادارات و نهادها برگزار خواهد شد
وی افزود: در این همایش از فرهیختگان و اساتید تاریخ در قشم و استان هرمزگان که تاریخ دوران امام قلی خان را به ثبت رسانده اند، تقدیر می شود.
کمالی با اشاره به برگزاری همایش فعالان صنعت گردشگری و سرمایه گذاران با مدیران سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برگزاری مراسم ویژه هفته گردشگری در محل سایت های تاریخی، برپایی تور رسانه ای و بازدید خبرنگاران رسانه ها از اماکن گردشگری و تاریخی و تهیه و ارائه بسته های اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری قشم به مسافران و گردشگران نیز از دیگر برنامه های هفته گردشگری قشم خواهد بود.
وی از نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس قشم همزمان با روز اول هفته گردشگری (اول بهمن ماه) با همکاری آموزش و پرورش شهرستان قشم خبر داد و گفت: جهت آگاه سازی و آشنایی دانش آموزان دختر و پسر شهر قشم، ویژه برنامه ای نیز در سایت‌های گردشگری و میراث تاریخی قشم با حضور دانش آموزان برگزار خواهد شد.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع جاذبه های گردشگری قشم و اطلاع رسانی جهت بازدید عمومی از سایت های گردشگری نیز از دیگر برنامه های هفته گردشگری در قشم است.
کمالی بیان کرد: برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی تحولی در عرصه اشتغال مردم بومی بویژه بانوان در این جزیره ایجاد کرده که درهفته گردشگری هم این دوره ها برگزار می شود.
یکم تا هفتم بهمن ماه به عنوان هفته گردشگری قشم در تقویم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت رسیده است.

 

شناسه خبری: 27825

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو