اجراي طرح زيباسازي سواحل كيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27745
ساعت 10:25 پنج‌شنبه 19 دی 1392
در نخستين مرحله از طرح زيباسازي سواحل كيش، توسعه فضاي سبز، ايجاد امكانات تفريحي ونوسازي مبلمان شهري و نورپردازي مناسب در منطقه گردشگري كلبه هور آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، طرح زيبا سازي منطقه گردشگري كلبه هور از24 آذر پس از بازديد مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش از اين منطقه در دستوركار معاونت عمراني و شركت سرمايه گذاري و توسعه كيش قرار گرفت و انجام شد.
ايجاد 24 هزار متر ميدان وخيابان كشي براي دسترسي آسان گردشگران به اين بخش، 3500 متر مكعب حفاري، انجام 400 فوندانسيون پايه چراغ ، پايه هاي آلومينيومي و بيش از 3800 متر كابل كشي، نصب  150 پايه چراغ روشنايي يك متري ، نصب 250 چراغ دفني جهت نورپردازي صخره هاي ساحلي و 200 چراغ رنگي براي نور پردازي پرچم جمهوري اسلامي ايران ، نصب و رنگ آميزي 20 نيمكت چوبي ، از جمله فعاليت هاي عمراني سازمان منطقه آزاد كيش در كلبه هوراست.
در بخش فضاي سبز نيزايجاد 9 هزار متر مربع فضاي سبز با پوشش گياهي متنوعي از انواع  گياهان تزئيني و درختچه هاي خرزهره و تي وي نيا و كاشت  156 اصله درخت نخل در ميادين و ورودي هاي اين منطقه ساحلي با هدف فراهم كردن محيطي زيبا و آرام براي ساكنان و گردشگران اجرا شده است.
همچنين با نصب 22 آلاچيق چوبي جديد در نوار ساحلي كلبه هور، شمار آلاچيق هاي اين بخش به 50 عدد افزايش يافت كه فضاي مناسبي را براي اقامت چند ساعته گردشگران و تماشاي زيبايي هاي طبيعي اين منطقه فراهم كرده است.
علاوه بر اين چراغ لنجي كه در چند سال گذشته در ساحل شمال غربي جزيره كيش حدفاصل منطقه سفين و كلبه هور در فاصله حدود 200 متري ساحل دريا ، به گل نشسته است روشن شد كه با انجام اين عمليات اين لنج كه پيش از اين در تاريكي شب محو مي شد، هم اكنون در شب مانند مرواريدي در آب هاي خليج فارس مي درخشد.
کلبه هوردماغه ای در غربی ترین بخش جزیره کیش است که بستر آن صخره ای است و وجود بسیاری از انواع ماهیان، صدف ها و لاک پشت ها در این منطقه سبب شده از این منطقه به عنوان آکواریومی طبیعی یاد کنند.این منطقه برای علاقه مندان به ماهیگیری و غواصی نیز جذابیت دارد.

شناسه خبری: 27745

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو