دغدغه های هتلداران کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27715
ساعت 12:50 دوشنبه 16 دی 1392
نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعضای جامعه هتلداران و مراکز اقامتی این جزیره با گفت و شنود صریح درباره راهکارهای ارتقای صنعت گردشگری همراه بود که دغدغه های هتلداران کیش در این نشست، مطرح شد.

علی اصغر مونسان در این نشست که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، ابتدا گزارشی از اقدامات منطقه آزاد کیش برای تقویت گردشگری ارایه کرد و سپس پای حرف دل مدیران هتل ها و مراکز اقامتی کیش نشست.

** اینترنت پایین در شهرالکترونیک
در این نشست، محمدرضا جباری عضو هیات مدیره جامعه هتلداران و مراکز اقامتی کیش از پایین بودن سرعت اینترنت در این جزیره انتقاد کرد و گفت: با وجود درخواست پهنای باند خوب برای هتل ها و پرداخت هزینه بیشتر برای این امر، خدمات شایسته ای را شاهد نیستیم و این موضوع گلایه گردشگران را به همراه داشته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این فعال حوزه گردشگری این موضوع را تایید کرد که وضعیت کنونی اینترنت در جزیره کیش با ایده تبدیل این جزیره به شهر الکترونیک فاصله زیادی دارد و در عین حال یادآور شد که در یک ماه اخیر، سرعت اینترنت در جزیره کیش حدود چهار یا پنج برابر شده است.
مونسان گفت: بر این باور هستیم که نمی توان فقط درآمد حاصل کرد و این درآمد را صرف توسعه شبکه نکرد، از این رو از مخابرات خواسته ایم که در راستای ارتقای وضعیت کنونی اینترنت گام بردارد که در گام نخست افزایش چهار، پنج برابری سرعت را شاهد بودیم.

** علائم شهری به یاری گردشگران می آیند
دغدغه های جباری عضوهیات مدیره جامعه هتلداران کیش به موضوع اینترنت ختم نشد و موضوعاتی نظیر نبود نشانه ها و علائم راهنمای گردشگران، ضرورت ارتقای زیرساخت های درمانی، آموزش نیروی انسانی، شکل گیری سایت اطلاع رسانی جاذبه های کیش در سطح بین المللی، نبود تورگردان و ضرورت نظارت بیشتر بر بخش حمل و نقل نیز از سوی این فعال حوزه گردشگری مطرح شد.
جباری همچنین گفت که برای ارتقای وضعیت گردشگری، بازارهای کیش باید به دنبال آوردن نشان های برتر تجاری اصلی به جزیره باشند تا شماری از گردشگران با امید به خرید نشان تجاری اصلی به این جزیره سفر کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست گفت: علائم و نشانه ها در کیش بزودی تغییر می کنند و به جای تابلوهای ساده سبزرنگ، تابلوهایی با جلوه نور و طراحی زیبا نصب خواهند شد و ضمن ایجاد شادابی در فضای جزیره، یه یاری گردشگران خواهند آمد.

** سه دستگاه آمبولانس جدید به اورژانس کیش می پیوندد
مونسان در ادامه با یادآوری قدردانی امام جمعه کیش از تلاش های صورت گرفته برای ارتقای زیرساخت های درمانی این جزیره گفت: کادر مرتبط با حوزه درمانی در بیمارستان کیش مستقر شده است تا اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی را طرح ریزی کند که در نخستین مرحله اصلاح فرایندهای بیمارستانی و نحوه برخورد با بیماران به ارتقای سطح رضایتمندی مردم از بیمارستان منجر شده است.
وی با اشاره به بخش جدید ساختمان بیمارستان کیش که در روزهای پایانی دوره قبلی منطقه آزاد کیش افتتاح شد، گفت: امکانات فیزیکی ایجاد شده هم در طراحی برخی کارکردها و هم در زمان بارندگی اخیر دچار مشکل شد و از این رو، اجرای اصلاحات در این ساختمان در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بخشی از تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز از جمله تجهیزات دیالیز خریداری و نصب شده است و برخی تجهیزات نیز در آینده نزدیک خریداری می شود.
وی با بیان این که در حال اتصال کادر تخصصی بیمارستان کیش با بیمارستان های معتبر پایتخت هستیم، گفت: در تلاش هستیم که سه دستگاه آمبولانس جدید تا قبل از تعطیلات آتی نوروز به ظرفیت فعلی افزوده شود.

** ارایه پیشنهاد شکل گیری پلیس گردشگری به ناجا
مونسان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پلیس کیش همراهی خوبی با برنامه های این سازمان دارد، گفت: در سفر سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا، پیشنهاد شکل گیری را مطرح کردیم که نیروهای آن هم فرایند متفاوت آموزش و هم لباس جدیدی داشته باشند که فرمانده ناجا با کلیات این پیشنهاد موافقت کرد و ما منتظر اعلام نظر نهایی پلیس در این زمینه هستیم.
وی گفت: بر این باور هستیم که حتی لباس پلیس نیز می تواند یک جاذبه گردشگری باشد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین با یادآوری اقدامات صورت گرفته در راستای نصب نرم افزار محاسبه کرایه و پرداخت الکترونیک و گزارش لحظه به لحظه وضعیت تاکسیرانان به اتاق کنترل مرکزی در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل در جزیره کیش گفت که اقدامات دیگری برای ارتقای این وضعیت با بهره گیری از فناوری اطلاعات در دستور کار است.

** اصلاح تصمیم اشتباه گذشته درباره واگذاری خدمات فرودگاهی کیش ایر
مونسان در بخش دیگری از سخنان خود واگذاری ارایه خدمات فرودگاهی موسوم به هندلینگ در دوره گذشته منطقه آزاد کیش به مجموعه های دیگر را تصمیمی اشتباه خواند و گفت: اکثر تاخیرهای پروازی ناشی از این امر بوده است.
وی بیان کرد:باتغییرات صورت گرفته درسازوکار ارایه خدمات فرودگاهی،7 / 2 میلیون دلار( دو میلیون و هفتصد هزار دلار) برای خرید تجهیزات فرودگاهی در کیش سرمایه گذاری خواهد شد و می توان امیدوار بود که با این سرمایه گذاری حدود 80 تا 90 درصد تاخیر پروازهای کیش ایر کاهش یابد.

** نشان های برتر و اصل تجاری در دو بازار کیش متمرکز می شوند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از این نشست گفت که بنا بر تاکید صورت گرفته،جامعه بازاریان و بازرگانان کیش مجموعه های تجاری دامون وسارینا در جزیره کیش را به استقرار نمایندگان نشان های برتر و اصل تجاری اختصاص داده است تا این گونه فروشگاه ها در این مجموعه ها متمرکز شوند.
وی افزود:به طورهمزمان،سیاست های کنترلی دربندرگاه کیش برای جلوگیری از ورود کالاهای نامناسب به کیش اجرا خواهد شد.

** آب بهای مشترکان در کیش بر اساس تعرفه های وزارت نیرو
مونسان در بخش دیگری از این نشست و در پاسخ به یکی از مدیران هتل ها که رفع مشکلات بر سر راه تمدید مجوز فعالیت اقتصادی و کاهش هزینه های مراکز اقامتی در زمینه آب و برق را خواستار شده بود نیز گفت: با وجود آن که قیمت تمام شده تهیه و توزیع آب از سرزمین اصلی بیشتر است، هم اکنون تعرفه های اعمالی بر اساس تعرفه های تعرفه های وزارت نیرو است.
وی گفت: در زمینه برق نیز در برخی نقاط که تعرفه ها بالاتر بود نرخ ها را تعدیل کردیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره سازوکار تمدید مجوز فعالیت های اقتصادی در این جزیره نیز با استقبال از طرح های پیشنهادی بخش خصوصی گفت: تلاش می کنیم که فرایند خوبی برای این امر تعیین و اجرایی شود و در عین حال همکاری بخش خصوصی در زمینه رعایت استانداردها را خواستاریم تا در زمان تمدید قرارداد دچار مشکل نشوند.

** دولت و بخش خصوصی، سرنشینان کشتی رونق کیش
در ادامه این نشست، فضل الله جوادپور عضو هیات مدیره و خزانه دار جامعه هتلداران و مراکز اقامتی کیش خطاب به مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: ما می دانیم شما وارث چه دغدغه هایی از گذشته هستید و موضوع غیرمنطقی از شما مطالبه نمی کنیم و در عین حال به شما و دولت تدبیر و امید دل بسته ایم که اقدامات مناسبی در حمایت از سرمایه گذاران فعلی در کنار جذب سرمایه گذاری صورت گیرد.
مونسان نیز در پاسخ به این سخنان اظهار کرد: احساس می کنم فضای امید در کل کشور ایجاد شده است و مردم در سایه دولت تدبیر و امید نگاهی مثبت به مسایل دارند.
وی ادامه داد: مردم و کشور به این فضا نیاز داشتند، ایرانیان مقیم خارج کشور نیز فضای امیدبخش کنونی را دریافته اند و موضوعات را در حال پیگیری دارند.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: ما نیز در جزیره کیش کاری جز رونق این جزیره نداریم و ما و بخش خصوصی همگی در یک کشتی در حال انجام وظیفه هستیم.
وی تاکید کرد: تلاش های ما در راستای سفر شمار بیشتری از گردشگران و جذب سرمایه گذاری بیشتر است و در این میان نگاهی به هیچ زمینی نداریم و سرمان خلوت است برای رونق دادن گردشگری و تجارت.
 
منبع:ایرنا

شناسه خبری: 27715

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو