نمایشگاه صنایع دستی و آشپزی سنتی در منطقه آزاد چابهار برپا شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27602
ساعت 15:23 پنج‌شنبه 28 آذر 1392
نمایشگاه صنایع دستی و آشپزی سنتی در راستای طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور جمعی از مسوولان در منطقه آزاد چابهار آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نمایشگاه صنایع دستی و آشپزی با حضور مسوولان این سازمان، مدیران ادارات شهرستان و تعدادی از هنرجویان محلی در محل هتل صدف منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.
هدف از برگزاری نمایشگاه ارائه و گردآوری تولیدات آموزشی و یافتن راههای جدید برای پرورش و ایجاد اشتغال در منازل اعلام شده است.
تابلو فرش، تابلو صدف، صنایع دستی صدفی دریایی، سوزن دوزی بلوچی، سفال کلپورگان، معرق کار پارچه، پارچه ساز تزئینی، معرق صدف، روبان دوزی، صنایع کار با چوب، خیاطی و دوخت سنتی از جمله بخش های عمده ی این نمایشگاه بودند که هنرمندان محصولات تولیدی خود را به نمایش گذاشتند.
بازارهای محلی با ساختاری بومی در کنار بازارهای خرید مدرن برای گردشگران جذابیت ایجاد می کند و هنر دستان بانوان زحمتکش استان در قالب برپایی چنین نمایشگاه هایی نمود پیدا می کند.
این نمایشگاه با همکاری سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار و کمیته امداد شهرستان و به مدت دو هفته برپا شده است و به مددجویان کارآموز ضمن آموزش رایگان و افزایش توان خودکفایی لوح پایان دوره آموزشی اهدا می شود.

شناسه خبری: 27602

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو