آرزویی برای کشتی به گل نشسته

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27514
ساعت 08:32 سه شنبه 19 آذر 1392
نزدیک به نیم قرن است که یک کشتی به گل نشسته در کرانه های جزیره کیش خودنمایی می کند و نگرانی مردم این جزیره از پوسیده شدن آن،آرزویی را برزبان یک مقام منطقه آزاد کیش جاری کرده شاید لباس جاذبه جهانگردی بر تن آن پوشانده شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه دوشنبه در بازدید از یک واحد صنعت دریایی در کیش گفت که 47 سال است در کرانه غربی کیش کشتی یونانی به گل نشسته و در گذر زمان به یکی از نمادها و جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است از این رو سازمان منطقه آزاد کیش سعی دارد این نماد را از گزند پوسیدگی بیشتر حفظ و بازسازی کند.
علی اصغر مونسان با اشاره به نگرانی های مردم در باره پوسیده شدن کشتی یونانی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش از طرح های اجرایی برای بازسازی این کشتی استقبال می کند.
پیش از این مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه ریزی این سازمان برای میزبانی کشتی یونانی از تئاترهای صحنه ای جشنواره تئاتر فجر در مجاورت این نقطه گردشگری سخن گفته بود.
کشتی یونانی با طول 36 متر و وزن هفت هزار و 61 تن در سال 1322هجری شمسی توسط شرکت ویلیام همیلتون درگلاسکو اسکاتلند ساخته شد و در چهارم مرداد سال 1345در مسیر بازگشت به یونان، نزدیک روستای باغو واقع در ساحل غربی کیش به گل نشست.
در حالی که گردشگران در سال های گذشته شاهد روند از بین رفتن و ترک برداشتن بدنه کشتی یونانی بودند، یک مقام منطقه آزاد کیش در دوره گذشته فعالیت در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای حفظ این کشتی در دستور کار دارید، گفته بود: این کشتی اصلا متعلق به ایران نیست که برای آن برنامه ای داشته باشیم.
این در حالی است که کشتی یونانی با همین وضع ،از کانون های پربازدید گردشگران در سفر به جزیره کیش است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو