پرندگان مهاجر وارد کیش شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27404
ساعت 11:23 چهارشنبه 6 آذر 1392
با سرد شدن هوا در مناطق سیبری، روسیه، كشورهای اروپایی و حاشیه دریای خزر، هزاران قطعه پرنده از مناطق مختلف جهان وارد كیش شدند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویه اقتصادی، نخستين پرندگان مهاجر برای گریز از سرما و یافتن زیستگاه مناسب پس از طی هزاران كیلومتر مسافت، در جزیره كیش فرود آمدند.
برخی گونه های پیشقراول مانند گاوچرانك از تالاب انزلی در شمال كشور سفر خود را آغاز كرده اند كه این روند مهاجرت تا چهار ماه آینده ادامه خواهد داشت.
اكثر پرندگان مهاجر از خانواده كاكایی هستند و كاكایی صورتی، سرسیاه، كاكایی خزری، سیبری، آب چلیك، حواصیل و كشیم گردن سیاه، انواع باكلان، اگرت، فلامینگو، مینا، گیلانشاه، صدف خوار و باقرقره شكم سفید از جمله پرندگان مهاجری هستند كه در روزهای آينده وارد جزیره كیش مي شوند.
این پرندگان تا اواسط فصل بهار در این جزیره زیست می كنند.
مهاجرت اینگونه پرندگان كه جلوه زیبایی به جزیره كیش بخشیده است هر سال از نیمه دوم آبان ماه آغاز می شود و تا 15 فروردین سال بعد میهمان این جزیره مرجانی هستند و به مرور این پرندگان زیبا به مناطق سردسیری شمالی باز می گردند.
جزیره كیش با 92 كیلومتر مربع مساحت در 18 كیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و با توجه به شرایط اقلیمی این جزیره همه ساله مكانی برای سكونت موقت گونه های مختلف پرندگان مهاجر است.

شناسه خبری: 27404

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو