تلاش برای جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری در انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27238
ساعت 14:20 جمعه 17 آبان 1392
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: این منطقه به دنبال ساخت اسکله مارینا و جذب سرمایه گذاران بزرگ در حوزه گردشگری است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رضا مسرور در نشست مشترک با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ منطقه آزاد انزلی را پروژه ای ملی برای کشور اعلام و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های گردشگری گیلان برای درآمدزایی ارزی بسیار حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: سابقه و فرهنگ گردشگرپذیری، دارا بودن ظرفیت های متعدد در گردشگری طبیعی، دریایی و مذهبی در استان گیلان در کنار بهره گیری از مزایای قانونی منطقه آزاد منجر به ثروت افزایی برای استان و درآمد ارزی از طریق افزایش میزان حضور گردشگران خارجی می شود.
وی بهره گیری از ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را برای توسعه گردشگری منطقه ضروری ارزیابی و وجود معافیت های مالیاتی-گمرکی و اجرای قانون کالای همراه مسافر به همراه ایجاد بازارچه صنایع دستی را از جمله توانمندی های منطقه برای تقویت حوزه های مختلف صنعت گردشگری گیلان عنوان کرد.
مسرور با اشاره به تعامل همه جانبه بعنوان فرصتی برای توسعه گیلان افزود: بستر توسعه در استان مهیا است و برای دستیابی به اهداف تعیین شده، عزم همه جانبه و همگرایی دستگاه های اجرایی بیش از پیش احساس می شود.
رییس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی در خاتمه گفت: در منطقه آزاد انزلی ضرورت سرمایه گذاری هایی چون احداث مجموعه های اقامتی ـ پذیرایی، تفریحی و پروژه های خاص گردشگری وجود دارد.

** گردشگری دریایی، حوزه مغفول مانده
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این دیدار گردشگری دریایی را حوزه مغفول مانده گردشگری استان خواند.
رضا علیزاده افزود: با تأمین زیر ساخت ها و ایجاد اسکله های تفریحی، مارین ها و سرمایه گذاری های مناسب در زمینه گردشگری دریایی به ویژه از طریق تبادل گردشگر با کشورهای حاشیه دریای خزر می توان اقدام موثری در زمینه گسترش گردشگری دریایی در خزر انجام داد.
وی با بیان این که مهم ترین دغدغه استان، تأمین معیشت و اشتغال مردم است خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی می تواند با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از توان سایر نهادهای استان با تبدیل به مرکز اقتصادی گیلان گام موثری در این مسیر بردارد.
علیزاده با تاکید بر لزوم تهیه بسته های سرمایه گذاری و اجرای پروژه های اولویت دار صنعت گردشگری در منطقه آزاد انزلی افزود: باید امکانات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران را متناسب با نیازهای جدید گردشگری ملی و بین المللی تأمین کرد.
وی با بیان این که باید از ظرفیت های اقتصادی محصولات صنایع دستی استان استفاده نمود خواستار ادامه عرضه محصولات صنایع دستی استان در منطقه آزاد انزلی شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گیلان در پایان خاطرنشان کرد: می توان با انعقاد تفاهمنامه ای در خصوص تنظیم تقویم نمایشگاهی، برگزاری جشنواره های تخصصی گردشگری و تشکیل کمیته کاری مشترک، علاوه بر حمایت از فعالان این حوزه، موجبات افزایش درآمدهای ارزی استان را فراهم کرد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو