اولویت بندی حل مشکلات /حمایت از ساخت هتل در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27198
ساعت 14:32 جمعه 10 آبان 1392
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شورای سیاست گذاری این سازمان با برررسی مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی در پی اولویت بندی ارائه خدمات بهتر به تلاشگران صنعت، معدن و تجارت در قشم است.

شهریار مشیری با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی تجار و بازرگانان قشم گفت: شورای سیاست گذاری سازمان منطقه آزاد قشم آماده دریافت نقطه نظرات اجرایی فعالان اقتصادی برای تغییر رویه خدمات و ایجاد تحول در صنایع مختلف در جزیره قشم است.

** اهمیت داشتن برنامه برای توسعه قشم
وی با اشاره به اهمیت برنامه برای توسعه همه جانبه قشم گفت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی قشم برای برون رفت از وضعیت نابسامان کاری در این منطقه باید آستین همت را بالا بزنند و با ارائه طرح های اشتغالزا، از حمایت های قانونی و منطقه ای سازمان منطقه آزاد قشم استفاده کنند.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بخشی از عقب ماندگی های صنعت قشم به بی برنامه گی این سازمان در واگذاری زمین به افراد بی تجربه مربوط می شود و بخشی نیز به سودجویی اشخاصی که با اهداف غیر اصولی و تنها با هدف دریافت زمین ارزان و استفاده از تسهیلات بانکی بدون داشتن هنر و توان صنعتی به این عرصه وارد شده اند، باز می گردد.
وی دوره جدید اداره مناطق آزاد کشور در دولت تدبیر و امید را فرصت مناسبی جهت پشت سر گذاشتن مشکلات گذشته برشمرد و تصریح کرد: برای جبران عقب ماندگی ها به یک برنامه تدوین شده میان مدت و دراز مدت با استفاده از تجربیات افراد صاحب نظر و جذب سرمایه گذاران حقیقی از داخل و خارج کشور با تضمین امنیت سرمایه و سصود آنمان نیاز داریم.

** حمایت از کسب و کار مشروع
مشیری گفت: سازمان منطقه آزاد قشم همه توان خود را در حمایت از کسب و کار مشروع در این منطقه بکار خواهد گرفت و با آغوش باز از ایده ها و تفکرات عالی بخش خصوصی دوست دار توسعه قشم حمایت می کند.
وی دلیل ناموفق بودن 70 تا 80 درصد فعالان صنعتی قشم طی 23 سال گذشته را عدم آشنایی آنان با صنعت مرتبط دانست و برنامه جدید سازمان منطقه آزاد قشم در واگذاری زمین به صنعت را براساس توانمندی افراد و پشتوانه قوی مالی آنان مرتبط دانست.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در شرایط کنونی دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و برای برون رفت از شرایط اسفبار صنعت در این منطقه، می توانیم با تقسیم کار و استفاده از توانمندی افراد لایق و شایسته جایگاه حقیقی قشم در حوزه صنایع مختلف را در سطح کشور و منطقه ارتقاء دهیم.

** برخورد قانونی با متخلفان اداری
وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست تصریح کرد: متخلفان اداری در دوره جدید اداره سازمان منطقه آزاد قشم جایی ندارند و با در دست داشتن مستندات قانونی با متخلفان در کمترین زمان ممکن برخورد خواهد شد.
به گفته مشیری، کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم باید تکریم صاحبان اندیشه و تفکرات سازنده را از اولویت های مهم خود در مواجه با فعالان اقتصادی بدانند و در کمترین زمان ممکن بهترین فرصت را برای روان سازی اقدامات صنعتی آنان فراهم کنند.

** تضمین امنیت سرمایه و شغلی سرمایه گذاران
به گفته وی، قشم باید برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همه فعالان خرد و بزرگ اقتصادی به جزیره ای با ثبات و بهره مند از امنیت بالا و آرامش تبدیل شود و سرمایه گذاران با اطمینان از تضمین امنیت شغلی و پولی خود جهت توسعه فعالیت های اقتصادی وارد جزیره قشم شوند.
مشیری تاکید کرد: هیچ سرمایه گذرای حاضر نیست سرمایه خود را به خطر بیاندازد و افراد توانمند در عرصه های صنایع در پی محیطی امن، مستعد، آرام و دارای شرایط مطلوب در حوزه سرمایه گذاری هستند و قشم می تواند در این دوره به مهمترین قطب سرمایه گذاری کشور تبدیل شود.

** حمایت از ساخت هتل در قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با گلایه از نبود یک هتل مناسب در جزیره ای با پتانسیل های بالای گردشگری و صنعتی همانند قشم، از آمادگی این سازمان در راستای حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران برای ساخت هتل های 2 تا 5 ستاره در قشم خبر داد.
وی گفت: براساس سیاست های جدید دولت تدبیر و امید و نقش منطقه آزاد قشم در حوزه توسعه صنعت، زمین در قشم تنها به صنایع تاثیرگذاری که با حضور خود در این منطقه اشتغال و توسعه اقتصادی را به دنبال دارند، واگذار می شود و فعالان صنعت مهم گردشگری نیز با ورود به حوزه ساخت هتل های مدرن می تواند پیشگام اقدامات مهم توسعه ای در قشم باشند.

** مدیریت در افزایش زمان ماندگاری مسافران در قشم
مشیری با اشاره به اهمیت استفاده از سواحل زیبای قشم برای گردشگران بیان داشت: با ساخت پلاژهای متعدد در نقاط مختلف جزیره می توانیم مدت زمان ماندگاری مسافران در این جزیره و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس را مدیریت کنیم.
به گفته وی، دریا و سواحل آن در هرکجای دنیا باید به امکانات ورود گردشگران به آب مجهز باشد اما قشم متاسفانه از داشتن پلاژ ویژه بانوان و حتی مکان مناسبی برای ورود آقایان به داخل آب دریا نیز برخوردار نیست و بخش خصوصی می تواند در این حوزه نیز ورود پیدا کند.

** استفاده از صنعت طلای کثیف
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با اشاره به میزان بالای زباله ای که در قشم تولید می شود استفاده بهینه از صنعت طلای کثیف را بسیار سود آور دانست و گفت: کارتن های کالاهای وارداتی در قشم دریای ثروت هستند و متاسفانه از این ثروت بخوبی استفاده نمی شود.
به گفته وی، قشم از شرایط ویژه و منحصر بفرد در زمینه کسب درآمد برخوردار است که استفاده بهینه از صنعت طلای کثیف بخشی از فعالیت های درآمدزای کلان در این منطقه محسوب می شود.
مشیری در پایان بر اهمیت برنامه ریزی دقیق و بهره بردن از تفکرات قوی و صحیح برای تبدیل قشم به یک منطقه ویژه صنعت در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، گردشگری، ورزش های آبی، تجارت و فعالیت های دیگر اقتصادی تاکید کرد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو