قدیمی ترین جشنواره فیلم در کشور به چابهار رفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27191
ساعت 10:06 پنج‌شنبه 9 آبان 1392
چهل و سومين جشنواره فيلم بين‌المللي رشد که از سوم آبان ماه در تهران آغاز به کار کرده بود همزمان در چابهار نیز فیلم های خود را به نمایش گذاشت. پلاژ ساحلي ليپار منطقه آزاد چابهار میزبان قدیمی ترین جشنواره فیلم در کشور بود که امسال دوره چهل و سه سالگی خود را جشن گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در اين جشنواره استفاده از فناوري‌هاي جديد و به ويژه فيلم و رسانه‌هاي تصويري از بهترين راهبردهاي ارتقاي خدمات آموزشي و فرهنگي معرفي شد. برگزاري اين جشنواره در چابهار همزمان با تهران آغاز حركت نو و ابتكاري متناسب با شرايط جامعه و در راستاي نهادينه كردن فرهنگ و آموزش در اقصي نقاط كشور است.
هدف از برگزاري جشنواره ارائه فيلم‌هاي آموزنده، گردآوري و ارايه آخرين توليدات آموزشي و يافتن راههاي جديد براي پرورش و آموزش كودكان و نوجوانان ايرانی است.
مدير آموزش و پرورش شهرستان چابهار با بيان اين كه جشنواره بين‌المللي فيلم رشد يكي از قديمي‌ترين جشنواره‌هاي فيلم كشور است و 14 سال پيش از پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شده است، گفت: اين رويداد از سال 57 تا 64 تعطيل شد و پس از آن مجدداً از سال 65 ادامه يافت و از اين تاريخ هر ساله جشنواره رشد به عنوان يك رويداد بزرگ فرهنگي، هنري و آموزشي در كشور برگزار مي‌شود.
وي افزود: اين جشنواره در هشت پايگاه آموزشي، مجتمع آموزشي و پرورشي نيكوكاران، مجتمع آموزشي و پرورشي يادگار امام (ره)، مجتمع كوي بندر، هنرستان فني فاروق اعظم، دبيرستان نمونه دولتي نرجس، سرسراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، مجتمع شهداي مسجد جامع روستاي تيس و دبيرستان كوثر براي دانش آموزان چابهار برگزار خواهد شد.
جشنواره رشد دهم آبان ماه به کار خود خاتمه می دهد اما بعد از مراسم اختتامیه این جشنواره در تهران و چابهار نوبت سایر استان های کشور است که فیلم های دانش آموزی، آموزشی و تربیتی را نمایش دهند. 
پارك تفريحي ليپار منطقه آزاد چابهار در زميني به مساحت تقريبي 5 هكتار در مجاورت هتل ليپار منطقه آزاد چابهار احداث شده است كه امكان بهره مندي مسافران، گردشگران و ساير هموطنان از ساحل زيبا و مرجاني با چشم اندازي ديدني و مشرف به خليج چابهار و نيز اسكله‌هاي شهيد بهشتي و شهيد كلانتري را فراهم كرده است كه همه ساله جشنواره‌ها و همايش‌هاي فرهنگي، هنري و علمي در اين محل برگزار مي‌ شود.
جشنواره رشد قدیمی ترین جشنواره فیلم در کشور هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش و دفتر تکنولوژی آموزشی این وزارت خانه، برنامه ریزی و اجرا می شود.

شناسه خبری: 27191

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو