برگزاری برنامه های مفرح به مناسبت هفته گردشگری در منطقه آزاد چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26938
ساعت 11:54 شنبه 6 مهر 1392
به مناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری مراسم گرامیداشت این هفته با اعلان شعار گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک و "آب محور برنامه های هفته گردشگری منطقه آزاد چابهار" در این منطقه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آغاز هفته گردشگری و اجرای برنامه های مربوطه، متناسب با ظرفیت ها و رویکردهای بومی منطقه، عملیاتی گردیده است.
بر اساس این گزارش گرامیداشت این هفته در سرزمین همیشه بهار از تاریخ 5 مهرماه لغایت 11 مهرماه با اجرای برنامه های مفرح، نیاز سنجی شده و باشکوه تر از سال گذشته از جمله:جشن های دریا، خانواده و کودک، مسابقات مهیج فرهنگی- هنری،مسابقات ورزشی، راه اندازی کارگاه و نمایشگاه فروشگاه صنایع دستی در سیاه چادر (که علاوه بر نمایش زندگی ساده عشایری، گوشه ای از قابلیت ها و توانمندیهای مردم شریف و ساده زیست این استان را در معرض دید قرار می دهد)، اجرای موسیقی آیینی بومی، نواختن زنگ گردشگری در مداس و دانشگاهها صورت می گیرد.
گفتنی است در کنار برنامه های اجرایی که متناسب با نیازهای مخاطبان در سنین و گروههای مختلف در نظر گرفته شده است، آغاز هفته گردشگری و اجرای برنامه ها منشاء اثرات مهم و انعکاس توانمندی های منطقه می باشد.
شایان ذکر است چابهار دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی است. آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود که در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران در کنار آب‌های گرم اقیانوس هند قرار دارد.

شناسه خبری: 26938

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو