برنامه های ملی هفته گردشگری منطقه آزاد چابهار اعلام شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26918
ساعت 10:25 دوشنبه 1 مهر 1392
به موازات ابلاغ برنامه های ملی هفته گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، برنامه های مربوط به بزرگداشت این هفته، در منطقه آزاد چابهار اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، با توجه به شعار سازمان جهانی جهانگردی(UNWTO) در سال 2013 تحت عنوان " منابع آبی و اهمیت آن در صنعت گردشگری و الزام کشورهای عضو این سازمان به انعکاس شعار مذکور در برنامه های توسعه ملی، جاذبه "آب" محور و کانون برنامه های هفته گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار خواهد بود.
بر پایه این گزارش: منابع آبی در چابهار از جمله دریای عمان، رودخانه های دائمی باهو کلات و کاجو و نیز سایررودهای فصلی، جاذبه هایی بی نظیر در جذب گردشگر به این منطقه محسوب می شوند.
این گزارش می افزاید: دنیای شگفت انگیز زیرآب، تمساح پوژه کوتاه "گاندو"، میوه های گرمسیری، اقلیم مناسب، ورزشهای آبی – ساحلی از جمله: جاذبه هایی هستند که ارتباط مستقیم با منابع آبی دارند.
برنامه های هفته گردشگری از 5 مهرماه لغایت 11 مهرماه سال جاری در منطقه آزاد چابهار برگزار و توانمندی های منطقه در حوزه هایی همچون صنایع دستی، میراث فرهنگی، اکوتوریسم و محیط زیست، اقوام و مهمتر از همه منابع آبی بازتاب خواهد داشت.

شناسه خبری: 26918

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو