گزارشی از جشنواره مونسون در چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26914
ساعت 11:05 يکشنبه 31 شهريور 1392
با برگزاری جشنواره مونسون، منطقه آزاد چابهار بار دیگر زیبایی ها و جاذبه های خود را به رخ سایر مناطق گردشگری در کشور کشید.
چابهار گرم ترین نقطه کشور در زمستان و خنک ترین بندر جنوبی ایران در تابستان است. بادهای باران آور موسمی در فصل تابستان و بادهای غربی در زمستان، لطافت و خنکی هوای این منطقه را دو چندان کرده است و باعث جذب گردشگران فراوانی به این منطقه شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این زمینه می گوید: این سازمان با برگزاری جشنواره های تابستانی در این فصل میزبان مسافران و گردشگران است و بادهای موافق گردشگری با اجرای جشنواره به وزیدن در آمده است.

مصطفی ملک زاده افزود: منطقه آزاد چابهار در این فصل از سال شاهد حضور گردشگرانی از استان سیستان و بلوچستان و استان های هم جوار و سراسر کشور بوده و توأم با این جاذبه طبیعی، جشنواره ها و برنامه های تابستانی، این منطقه را به عنوان یکی از پایگاه های مهم گردشگری درآورده است.
هم چنین سرپرست روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این خصوص گفت: تاریخ برگزاری این جشنواره که قدمتی هم پای خود سازمان دارد مملو از خاطرات، شادی ها، شور و نشاط و در یک جمله نور و رنگ و صدا است که در قالب برنامه های فرهنگی، هنری و از جمله موسیقی آیینی برگزار شد.
سعید رحمانی افزود: جشنواره مونسون به عنوان رویداد مهم فرهنگی از قابلیت ثبت در تقویم جشنواره های ملی برخوردار و فراتر از آن نقطه تلاقی اقتصاد و هنر در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار به حساب می آید.
وی منطقه آزاد را از معدود مناطق بین فرهنگی با هم زیستی مسالمت آمیز اقوام ایرانی برشمرد و اظهار داشت: بیان فرهنگ و جاذبه های بی نظیر این منطقه از زبان هنر، گویاترین پیامی است که این سازمان خود را ملزم به بازتاب آن دانسته و بی گمان در این مسیر، رساترین صدا، صدای هنرمندان منتخب کشور خواهد بود که از قاب تصویر جشنواره مونسون، هنرنمایی می کنند.
رحمانی یادآور شد نام این جشنواره الهام گرفته از جاذبه طبیعی و بی نظیر منطقه یعنی بادهای «مونسون» است و آن را از جمله رویدادهای مهم در بین مناطق آزاد کشور برشمرد.
جشنواره تابستانی مونسون در منطقه آزاد چابهار از 21 تا 28 شهریور در ان منطقه بر پا بو.د.

** بازدید پنجاه هزار نفری از جشنواره تابستانی
بیش از پنجاه هزار نفر بازدید کننده در جشنواره مونسون منطقه آزاد چابهار که به مدت 8 روز در این منطقه برگزار شد شرکت کردند.
این قبیل جشنواره ها تاثیرات بسیار زیادی در تقویت روابط فرهنگی ـ اجتماعی دارند.
جمعیت 2.5 میلیون نفری ساکن در این استان بیش از جمعیت برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
بر همین اساس سازمان با در نظر گرفتن امور محتوایی فرهنگی، هنری و ارایه خدمات به گردشگران و مسافرین که این منطقه را هدف گردشگری خود انتخاب می کنند برنامه ریزی صورت پذیرفته است.

** مراسم اختتامیه جشنواره مونسون منطقه آزادچابهار برگزار شد
مراسم اختتامیه جشنواره مونسون منطقه آزاد چابهار با حضور تعدادی از سرشناس ترین هنرمندان کشور برگزار شد.
مصطفی ملک زاده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این مراسم این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری و گردشگری را از مهم ترین جشنواره های ملی در نوع خود برشمرد و به دستاوردهای بزرگ این دوره از جمله استقبال و رضایت شهروندان، مسافران و نیز صاحبان اصناف در منطقه اشاره کرد.
وی افزود: تقارن این جشنواره با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و نیز بهره مندی از حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشور در روز ملی سینما را از جمله نقاط عطف این دوره دانست و افزود: دستاوردهای این جشنواره نسبت به برنامه های مشابه در دیگر نقاط کشور، برجسته و علاوه بر ماهیت فرهنگی از جمله تعامل فرهنگ ها، نزدیکی اقوام، افزایش روحیه نشاط و بالندگی به ویژه در جوانان، معرفی توانمندی های منطقه و اهداف اقتصادی را نیز در پی دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با ابراز خرسندی از استقبال کم نظیر و حتی هنرمندان از فضا، چیدمان خدمات ارائه شده در جشنواره به ویژه درمراسم افتتاحیه و در طول برنامه جشنواره از زحمات بی شائبه و تلاش شبانه روزی کلیه دست اندر کاران قدردانی کرد.

شناسه خبری: 26914

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو