ماهیگیری در سواحل کیش یکی ازتفریحات پرطرفدار گردشگران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26858
ساعت 09:39 دوشنبه 18 شهريور 1392
گردشگران جزیره کیش با ماهیگیری در سواحل زیبای این جزیره مرجانی لحظات خاطره انگیزی را تجربه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویزه اقتصادی، ماهیگیری تفریحی در کنار سایر امکانات مناسب اقامتی و طبیعت زیبای جزیره کیش یکی از جاذبه های گردشگری است که همواره طرفداران زیادی در بین مسافران و گردشگران این جزیره داشته است.
در ساعات اولیه صبح و یا هنگام غروب خورشید و خنک تر شدن هوا در مناطق مختلف نوار ساحلی شاهد حضور گردشگرانی هستیم که علاقه مند هستند با ورزش مفرح ماهیگیری لحظات نابی را در سواحل زیبای جزیره کیش تجربه کنند .
در حالی که شمار گردشگران شانزدهمین جشنواره تابستانی در روزهای پایانی این جشنواره رو به افزایش است برخی از این گردشگران با وسایل ابتدایی و بدون بهره مندی از ادوات خاص و یا دانش کافی در خصوص شرایط صید ماهی ، تنها با هدف نشاط روحی و بهره گیری از طبیعت زیبای خلیج فارس ساعاتی از وقت خود را به ماهیگیری اختصاص می دهند.
در حقیقت ماهیگیری برای برخی از خانواده هایی که به کیش سفر کرده اند فرصت مغتنمی است تا کودکان در کنار پدر و مادر علاوه بر کسب تجربه های جدید در جمع خانواده با انواع ماهی های جنوب کشورمان و حیات گونه های متعدد آبزیان، بیشتر آشنا شوند.
انواع ماهى هايى كه توسط اين صيادان صيد مى شوند شامل: ماهى شير، سُرخو، سه كله، كافُر، شهرى، جاش سال، جاش طلايى، جت، هوور، كوسه، نيزه، هامور، زرده، صافى، طوطى، حلالى، گرفه و زل است.
لازم به ذکر است آبهای نیلگون اطراف جزیره کیش به علت مرجانی بودن این جزیره بسیار شفاف بوده و همانند یک آکواریوم طبیعی است . به همین دلیل تعدادی از گردشگران ساعتها در اسکله تفریحی و یا پارک ساحلی مرجان به ماهی ها غذا می دهند و از دیدن تنوع کم نظیری از ماهیهای تزئینی آب های شور لذت می برند.

شناسه خبری: 26858

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو