اجراي طرح جامع گردشگري در قشم ضروري است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26856
ساعت 15:38 يکشنبه 17 شهريور 1392
يك استاد بين المللي گردشگري مهم ترين گام در توسعه گردشگري جزيره قشم را تهيه طرح جامع گردشگري قشم يا مستر پلان(Master Plan) و اجراي آن دانست.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، مالكوم كوپر در ملاقات با مديران و كارشناسان گردشگري قشم گفت: قشم به خاطر داشتن جاذبه هاي منحصر به فرد در بخش گردشگري مي تواند يكي از بهترين مقاصد براي گردشگران خارجي باشد.
وي با اشاره به اينكه اين جاذبه ها براي كشاندن گردشگران داخلي نيز به جزيره قشم قابليت بالايي دارد، تصريح كرد: در بازديد از سايت هاي گردشگري جزيره قشم به اين نتيجه رسيدم كه با اجراي طرح جامع گردشگري و استفاده از استعدادها و منابع كم نظير جزيره، مي توان اين سايت ها را طوري به دنيا معرفي كرد كه گردشگران از سراسر دنيا به اين جزيره سرازير شوند.
حميد اميني مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري منطقه آزاد قشم نيز در اين ملاقات با تشريح آخرين وضعيت بخش گردشگري جزيره قشم بر ضرورت استفاده از تجارب متخصصان بين المللي در عرصه گردشگري براي توسعه اين بخش در قشم تاكيد كرد.
مالكوم كوپر استاد نيوزيلندي الاصل ساكن ژاپن و استاد تمام وقت دانشگاه بين المللي APU صاحب تأليفات و ديدگاه هاي گوناگوني در زمينه برنامه ريزي و بازاريابي گردشگري است.
اين استاد دانشگاه در مدت اقامت در قشم ضمن بازديد از جاذبه هاي متنوع اين جزيره با مسوولان ذيربط سازمان منطقه آزاد قشم نشست هاي متعددي داشت و آمادگي دانشگاه APU را براي همكاري هاي آموزشي با قشم اعلام كرد.

شناسه خبری: 26856

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو