بررسی نقش ژئوپارک قشم بر جذب گردشگر در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26855
ساعت 14:10 يکشنبه 17 شهريور 1392
نویسنده و پژوهشگر کتاب "نقش ژئوپارک بر جذب گردشگر در جزیره قشم" این اثر را با هدف تعیین نقش پدیده های طبیعی زمین شناسی بر جذب گردشگر، تعیین نقش اکو سیستم قشم و نیز تعیین نقش اکوسیستم در افزایش درآمدزایی ارزی در قشم به رشته تحریر در آورده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید ولی الله آقابابایی در کتاب 118 صفحه ای خود بر اهمیت نقش جاذبه های جزیره قشم به ویژه ژئوپارک منحصر بفرد این منطقه که یکی از 77 ژئوپارک موجود جهان محسوب می شود، تاکید کرده است.
مولف کتاب "نقش ژئوپارک بر جذب گردشگر در جزیره قشم" در فصل های پنجگانه این کتاب به آثار تاریخی، باستانی، بومی شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی موجود در ژئوپارک قشم که نقش ارزنده ای در توسعه اقتصادی دارند، پرداخته است.
آقابابایی که سمت مشاور مدیرعامل و مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم را به عهده دارد در ارتباط با تالیف این کتاب می گوید: با توجه به اهمیت جایگاه ژئوپارک قشم به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین ژئوپارک های جهان، به پژوهش و تحقیق در زمینه جاذبه های گردشگری قشم در محدوده ژئوپارک این جزیره اقدام کرده است.
وی از تنگه چاه کوه، دره ستاره ها، تنگه عالی، دره تندیس ها، دره شور، کور کولا کوه، طولانی ترین غارنمکی جهان وهمچنین دولاب به عنوان بخشی از جاذبه های بررسی شده در کتاب نقش ژئوپارک بر جذب گردشگر در جزیره قشم نام برد.
پژوهشگر و نویسنده ی کتاب، در این اثر که در پنج فصل شامل کلیات، ادبیات نظری، روش شناسی تحقیق، تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافته های تحقیق خلاصه شده، به بیان پیامدهای مثبت و منفی گردشگر در ژئوپارک قشم به شیوه ای نو پرداخته است.
نخستین چاپ کتاب "نقش ژئوپارک بر جذب گردشگر، در جزیره ی قشم" با سه هزار نسخه در 118 صفحه و با قیمت 14 هزار تومان از سوی انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در بهار سال 1392 منتشر و در دسترس دوستداران کتاب قرار گرفته است.

شناسه خبری: 26855

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو