کتابی که نقش ژئوپارک قشم در جذب توریست را بررسی می‌کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26804
ساعت 10:45 پنج‌شنبه 7 شهريور 1392
«نقش ژئوپارک در جذب گردشگر در جزیره قشم» اثر ولی‌الله آقابابایی عنوان کتابی است که از سوی انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح راهی بازار نشر شده است. این اثر نقش جاذبه‌های جزیره قشم به‌ویژه ژئوپارک این جزیره در جذب توریست را بررسی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایبنا، زلیخا باقری، مدیر انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان این مطلب اظهار کرد: ژئوپارک قشم جزو 77 ژئوپارک دنیا به شمار می‌آید که از سوی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. این ژئوپارک از نظر پديده‌هاي زمين‌شناسي نسبت به ديگر ژئوپارک‌هاي دنيا از جايگاه بهتري برخوردار است.
وی ادامه داد: کتاب «نقش ژئوپارک در جذب گردشگر در جزیره قشم» آثار تاریخی، باستانی، بوم‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی موجود در ژئوپارک قشم را که نقش موثری در توسعه اقتصادی دارند، بررسی می‌کند.
مدیر انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان این‌که ژئوپارک قشم نخستين ژئوپارک خاورميانه و يکى از منحصر به فردترين ژئوپارک‌هاى جهان محسوب می‌شود، گفت: از میان جاذبه‌های ژئوپارک قشم که در کتاب «نقش ژئوپارک در جذب گردشگر در جزیره قشم» به آن‌ها اشاره شده است، می‌توان به تنگه چاه کوه، دره ستاره‌ها، تنگه عالى، دره تنديس‌ها، دره شور، نمکدان، دولاب و کورکورا کوه اشاره کرد.
باقری با بیان این‌که «کلیات»، «ادبیات نظری تحقیق»، «روش‌شناسی تحقیق»، «تجزیه و تحلیل اطلاعات» و «یافته‌های تحقیق» عناوین فصول پنج‌گانه کتاب «نقش ژئوپارک در جذب گردشگر در جزیره قشم» را تشکیل می‌دهند، گفت: مؤلف در این اثر به بیان پیامدهای مثبت و منفی گردشگر در ژئوپارک قشم پرداخته است.
چاپ نخست کتاب «نقش ژئوپارک در جذب گردشگر در جزیره قشم» اثر ولی‌الله آقابابایی با شمارگان سه هزار نسخه، 118 صفحه و بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح منتشر شده است.

شناسه خبری: 26804

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو