راه اندازي خانه فرهنگ در هفت نقطه جزيره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26796
ساعت 19:21 چهارشنبه 6 شهريور 1392
مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راه اندازی خانه فرهنگ در هفت نقطه از جزیره قشم با هدف ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و اشاعه فرهنگ کتابخوانی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمید امینی با بیان این مطلب افزود: با راه اندازی خانه فرهنگ در روستاهای طبل، دیرستان، لافت، کووه ای، کانی، سلخ و دوستکو، آگاهی بخشی عمومی، توسعه و ترویج آموزش های مهارتی از قبیل هنرهای دستی، سنتی، خانگی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت ساکنان این روستاها به ویژه بانوان بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: هفت مرکز فرهنگی به همت بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم شامل معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیریت ژئوپارک، مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم و با مساعدت و همیاری شوراهای اسلامی، دهیاری ها و نیز معتمدین محلی در حال تجهیز و راه اندازی نهایی هستند.
مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه درصد پیشرفت همه مراکز یاد شده در این روستاها یکسان نیست بیان داشت: خانه فرهنگ روستاهای سلخ و لافت که پیشتر بمنظور عملیات گمرکی و سکونت ایجاد شده بود در حال تغییر کاربری و مرمت می باشند.
به گفته وی، ساختمان های مربوط به خانه فرهنگ در روستاهای کانی و دوستکو نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم خریداری شده و اکنون در حال تجهیز و آماده سازی و بهره برداری فرهنگی است.
امینی همچنین اظهار داشت: ساختمان مربوط به خانه فرهنگ روستای طبل نیز در حال خریداری است و در روستای دیرستان نیز کار طراحی ساختمان با الهام از معماری بومی و توجه به ویژگی های اقلیمی و فرهنگی جزیره به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن نیز بزودی آغاز می شود.
وی درخصوص ساختمان مربوط به خانه فرهنگ در روستای کووه ای نیز گفت: ساختمان این پروژه نیز سال ها پیش با مشارکت سازمان منطقه ازاد قشم و دهیاری ساخته شده و اکنون عملیات تجهیز و مرمت آن برای فعال سازی خانه فرهنگ آغاز شده است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این ساختمان ها به وسایل سرمایشی و امکانات رفاهی شامل میز و صندلی و همچنین زیرساخت هایی نظیر آب و برق، فضای سبز، کتاب برای رده های مختلف سنی و در موضوعات مختلف و تجهیزات کمک آموزشی مجهز خواهند بود و برای فعالیت در اختیار شوراهای اسلامی و دهیاری ها به عنوان متولی خانه فرهنگ قرار می گیرد.

شناسه خبری: 26796

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو